Audi-főnök: elképzelhetetlenül gyors lesz az indiai váltás
Az Audi indiai cégének vezetője úgy véli, hogy Indiában elképesztő gyorsan megtörténhet az átállás az elektromos járművek használatára.
Óriási népessége, gazdasági és katonai ereje alapján Indiát tartják a XXI. század egyik nagy jövő előtt álló országának. Az elektromos autók használatának bevezetésében azonban egyelőre a felzárkózásnál tart az ország a CNBC összeállítása szerint.

Kína, Európa és az USA vált a villanyautók értékesítésnek három fő központjává, ezen belül a világon eddig eladott elektromos autók fele Kínában fut az utakon a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) jelentése szerint. A változás azonban láthatóan megindult. Indiában 2022-ben 50 ezer elektromos autót adtak el, ami négyszerese az egy évvel korábbinak. Hogy van hová kapaszkodni, azt mutatja, hogy az azonos népességű Kínában tavaly 4,4 millió új villanyautó talált gazdára.
Az IEA szerint az indiai a kormány 3,2 milliárd dolláros támogatási programja megtette a hatását. Segített felpörgetni az elektromos autók részegységeinek gyártását. Ez annak köszönhető, hogy a támogatás 8,3 milliárd dollár magántőkét vonzott az villanyautó-ágazatba.
Pénzszagot szimatolnak a külföldiek
Mindez nem kerülte el a világ nagy autógyártóinak figyelmét sem. A korán ébredők között van a Stellantishoz tartozó Citroën, amelynek vezetői nagy lehetőséget látnak a gyors bővülés előtt álló indiai elektromosautó-piacban. India éppen most kezdi a nagy elektromos átállást – monda Thierry Koskas, a Citroënért felelős vezető a Stellantisnál. Nem kis részben azért bíznak a gyors fejlődésben, mert az indiaiak túlnyomó részben városi és elővárosi közlekedésre használják autóikat, ami kedvez az elektromos meghajtásnak. Ennek szellemében már 2023 februárjában bemutatták az indiai piacon a C3 elektromos változatát az e-C3-at.
Hasonlóan gondolkodik a Volvo, amely a teljesen elektromos meghajtású XC40 Recharge típusával és az Audi, amely az e-tronnal lépett piacra. Ez a két autó a SUV kategóriába tartozik. Az Audi indiai érdekeltségének vezetője, Balbir Singh Dhillon azt mondta a négykerekűek mellett az Indiában népszerű két- és háromkerekű járművek is nagy lehetőséget nyújtanak villanyjárművek elterjedésének. Szerinte olyan gyors lehet az elektromos átállás, amit jelenleg el sem tudunk képzelni.
Betör a négykerekűek piacára a kétkerekű-gyártó
A Stellantis, a Volvo és az Audi azonban olyan piacon akar teret nyerni, amely alapvetően a hazai járműgyártók kezében van. Első helyen kell megemlíteni a Tata Motorst. Ez a vállalat adta el tavaly a tisztán elektromos meghajtású autók 85 százalékát az indiai piacon – derült ki az IEA jelentéséből. A Tata tulajdonában van a legendás Jaguar és Land Rover márka.
Tisztán hazai tulajdonú vállalat a terepjáró-specialista Mahindra and Mahindra, illetve az elektromos robogókat gyártó Ola Electric. Az utóbbi vállalat be akar törni a négykerekűek piacára is. Tervei szerint 2024-től fog értékesíteni egy olyan autót, amely négy másodperc alatt gyorsul nulláról 100 kilométer/órás sebességre. A napfényes országba olyan autót terveznek, amelynek teteje átlátszó plexiből készülhet.
Az IEA jelentésének készítői úgy vélik, hogy 2023-ban az Indiában eladott autók 2-3 százaléka lehet elektromos. Ez még mindig viszonylag kicsi, de az arány gyorsan növekszik. A Citroën márkáért felelős Kokas nagyon lelkes. Szerinte egyedülálló teljesítményt nyújtottak azzal, hogy a C3 új hagyományos modelljének bemutatóját követően hat hónappal előálltak az elektromos változattal.
Az Audi helyi főnökéhez hasonlóan úgy látja, hogy bár az indiai villanyautó-piac jelenleg a világon marginális nagyságú, ám gyorsan fog bővülni. Szerencsések, hogy az első között indultak el ezen az úton.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
