Erősebb, különleges kiadás jöhet jövőre az Audi RS6-ból, valamint az Audi RS3-ból egyaránt. Sebastian Grams, az Audi Sport divízió főnöke az Audi Sport 40. szülinapi rendezvényén arról beszélt, hogy mostani RS3-ból és RS6-ból is ki lehet hozni még több erőt, és ezt valószínűleg gyakorlatban is bemutatják 2024-ben.
Grams utalást tett arra, hogy az Audi villamosítási stratégiájával összhangban új magasságokba kívánja emelni az RS3 öthengeres motorját, mielőtt nyugdíjba vonul. Arra a kérdésre, hogy az öthengeres továbbfejleszthető-e hibrid rendszer nélkül, Grams csak annyit mondott: igen.
Utalva a márka közelmúltbeli döntésére, miszerint a túl nagy kereslet miatt kivonják az RS3-at az értékesítésből, hozzátette: „Őszintén szólva nagyon örülünk, hogy a vásárlók úgy kapkodják el [az RS3-at, a Szerk.], mint a fene, és mondjuk úgy, még nem végeztünk az autóval (...) Tovább fogjuk fejleszteni az öthengerest.”
Grams elmondása szerint egy sokkal kiélezettebb RS3 Performance számíthatunk, de ezen kívül több konkrétumot nem árult el. Ahhoz képest, hogy például a briteknél mostanában lesz kapható az RS6 Performance, Grams a rendezvényen azt is elárulta, hogy nem az lesz a modell legerősebb modellje.
„Mindig igyekszünk a maximumot kihozni a technológiából. Így állítom kihívás elé a kutatás-fejelsztés részlegemet (...) Még erősebbé, még nagyobb teljesítményűvé, még "élesebbé" tudjuk tenni az autót” – hangsúlyozta a sport divízió főnöke. Valamint hozzátette, hogy ez viszont nem jelenti azt, hogy ezzel elvennék az RS-ek azon tulajdonságát, hogy napi használatra is megfeleljen. Grams arról is beszélt, hogy jövőre bemutatnak egy belsőégésű motorral szerelt modellt, valamint egy villanymotorral szereltet is.
A márka 2026-ban dobja piacra utolsó belsőégésű autóját, 2033-tól pedig kizárólag tisztán elektromos hajtású járműveket fog értékesíteni.
(via Autocar)