Idén 75 éves a Porsche. Ennek örömére a 2008 óta használt márkajelzést is megváltoztatták. A új Porsche pajzs letisztultabb, így textúrájában már kevésbé emlékeztet egy zománcozott kitűzőre.
A Porsche szerint két- és háromdimenziós kiadásban is markánsabban fogják használni a pajzsot, miközben a PORSCHE felirat is hangsúlyosabb szerepet kap a márka kommunikációjában. Eddig biztos nem volt elég egyértelmű.
A Porsche 1952 óta használja a pajzsot, melyen változtattak 1954-ben,1963-ban, 1973-ban,1994-ben és 2008-ban is. Természetesen a klasszikusokra továbbra is gyártja a Porsche az összes létező variációt.
De miből is áll a Porsche logója? A lovacska Stuttgart címeréről jött, mivel a cég svábföldiként azonosítja magát.
A vörös és fekete sávok a sárga/arany alapon stilizált szarvasagancsokkal pedig a régi nyugatnémet Württemberg-Hohenzollern tartomány címeréből maradtak meg.
Érdekes módon a logó keresését egy nyílt pályázattal kezdték.1951 márciusában a stuttgarti orvos és műgyűjtő, Ottomar Domnick ezer német márkát ajánlott fel a pályázat győztesének. Csakhogy a Porsche családnak egyik rajz sem tetszett eléggé.
Az év végére a híres amerikai importőr, Max Hoffman elérte, hogy Ferry Porsche felírja a csapatának, hogy a kormánykereket a Porsche felirattal, illetve a stuttgarti címerrel, vagy valami hasonlóval kell dekorálni.
Végül a Volkswagennél is sikeres tervező, Franz Xaver Reimspieß alkotta meg a Porsche kvázi ma is használt pajzsát, a mainál élénkebb piros festéssel, valamint sima felületű csíkozással. Az új verzió méhkaptár mintázata mindenképp érdekes választás.