A Volkswagen-csoport kínai divíziójának főnöke egy interjúban kijelentette, hogy „semmilyen áron” nem vesznek részt az kínai autógyártók közötti árháborújában.
Ralf Brandstaetter a döntést azzal magyarázta, hogy a VW inkább a fenntartható üzleti modellre összpontosít, vagyis nem a piaci részesedésük, hanem a nyereségük a fontos – írta az Automotive News Europe.
„A piaci pozíciónk elég erős. Számunkra a nyereségesség áll a középpontban, nem pedig az értékesítési volumen vagy a piaci részesedés” – mondta. Az interjúból kiderült, hogy arra számítanak, hogy a jelenleg 22 milliós kínai autópiac 2030-ra 28-30 millióssá duzzad.
„Ha ebben a környezetben 2030-ban túllépjük a négymilliós járműeladást megfelelő nyereséggel, akkor elégedettek lehetünk” – magyarázta. Továbbá azt is hozzátette, hogy nem az a céljuk, hogy ők adják el a legtöbb járművet Kínában, hanem az, hogy ők legyenek a legnagyobb nemzetközi autógyártó Kínában.
Az VW egyik legfontosabb piacának számít Kína, de az elmúlt időben egyre nagyobb nyomás nehezedik rájuk a feltörekvő kínai gyártók részéről. A BYD például már megelőzte a német konszern személyautó eladásait akik sikeresebbek az elektromos autókkal, mint nyugati riválisaik.
A BYD az év első negyedében megelőzte a VW-t személyautó eladások számában, amiben a német konszern több mint egy évtizedig első volt a kínai piacon.