Biciklisekre és tébláboló gyalogosokra koncentrálnak a Volvo kamionjai
Eggyel magasabb szintre emelheti a kamionok és a kisebb teherautók vezetési színvonalát az új vezetéstámogatási rendszer, amely előbbre „gondolkodik”, mint a sofőr.
A defenzív vezetés régi témája a közúti járművek vezetéséről szóló tankönyveknek. Szabályait azoknak a sofőröknek a viselkedése alapján állították össze, akikkel mások hibája miatt vagy váratlan körülmények miatt sem történt baleset.
A lényeg az, hogy a defenzív (védekező) vezető figyeli azokat a körülményeket, amik balesethez vezethetnek és állandóan készenlétben áll a kivédésükre. Az egyik tipikus helyzet, ami megelőzi a baleseteket, amikor a járdán egy figyelmetlen gyalogos tűnik fel. Például késésben van és csak az jár a fejében, hogyan juthatna el a leggyorsabban a céljához. Ugyanilyen kockázatot jelenthet az autókat a járda mellett jobbról előző kerékpáros.
A Volvo Trucks új vezetéstámogató rendszere erre a két veszélyhelyzetre ad választ, mintegy defenzív vezetővé téve azt a teherautó-sofőrt is, aki magától nem figyelne erre. A rendszer neve Front Short Range Assist. Egy radar és egy optikai érzékelő figyeli a teherautó előtti környezetet: ha olyan gyalogos vagy biciklista kerül a látóterébe, aki a kamion elé kerülhet, figyelmezteti az teherautó sofőrjét.
Ugyanez a rendszer akkor is jelez, ha valamelyik ajtó kinyitása azzal járhat, hogy egy biciklista nekihajthat. Ez a teherautó megállása után aktiválódik és a motor leállítása után két percen át marad működésben.