Alig 24 óra múlva rajtol a századik születésnapját ünneplő Le Mans-i 24 órás verseny, friss bejelentésekből pedig nincs hiány. Nemrég az Alpine rántotta le a leplet jövőre érkező Hypercar kategóriás versenyautójáról, most pedig a Toyota villantott egy érdekes és fontos koncepciót.
A GR H2 Racing Concept pikantériáját a hajtás adja: a hibrid versenyautó belsőégésű motorja benzin helyett hidrogént éget el. Bár egyelőre inkább csak látványtervről beszélhetünk, a gyártó komolyan tervez a technológiával. 2026-tól hidrogénkategóriával bővül a Le Mans-i 24 órás mezőnye, melyben a Toyota elsők között jelezte részvételi szándékát.
Bár az új géposztály érkezéséről évek óta tudunk, új fejlemény, üzemanyagcellás és belső égésű motoros hidrogénautókat egyaránt várnak.
„Le Mans egy olyan hely, ahol kitolhatjuk a határokat és realizálhatjuk a jövőt. A célom, hogy a karbonsemlegességet a versenyzés sebességének és izgalmának sérülése nélkül érjük el. Nem fektetnék ebbe a technológiába, ha nem bíznék a győzelemben. A hidrogén a zéró károsanyag kibocsátás mellett nagyon izgalmas technológia: hangos, nyomatékos, dinamikus." - nyilatkozta Akio Toyoda, a Toyota vezetője.
A japán márka számára nem újdonság a hidrogént égető belső égésű motor. Egy speciális Corolla régóta versenyez a megoldással egy kisebb túraautó bajnokságban.