Megjött az új luxuslista, a Porsche verhetetlen

2023.06.14. 08:04 Módosítva: 2023.06.14. 08:21

A német autómárka a Louis Vuittont és a Chanelt előzi meg. Ferrari csak hátrébb kapott helyet. 

A német Porsche autómárka idén már hatodik éve világelső a luxus- és prémiummárkák versenyében - írja az MTI a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó cég összeállítására hivatkozva. A Porsche márka értéke egyébként az elmúlt egy évben 9 százalékkal, 36,76 milliárd dollárra nőtt.

img 6

Megőrizte második helyét az egyebek között a kézitáskáiról is ismert Louis Vuitton is, amelynek márkaértéke 12,2 százalékkal 26,29 milliárd dollárra emelkedett.

A főként parfümjeiről ismert Chanel és a Gucci luxusmárka helyet cserélt.  Előbbi a harmadik helyre került fel a korábbi negyedikről, márkaértéke 27 százalékkal, 19,39 milliárd dollárra nőtt. Utóbbi értéke 1,5 százalékkal 17,84 milliárd dollárra csökkent, így a negyedik lett. 

A majdnem 5 százalékos növekedéssel 14 milliárd dollár feletti eredményt produkáló Hermes maradt az ötödik helyen. A Dior a hatodik helyre kúszott fel (+46 százalék, 13,15 milliárd dollár) a Cartier helyére, amely a hetedik helyre csúszott vissza (+1 százalék, 12,54 milliárd dollár). A Rolex óramárka pedig a nyolcadik helyen (+28,3 százalék, 10,71 milliárd dollár).

A Tiffany amerikai ékszerlánc a kilencedik helyre emelkedett a tavalyi tizenegyedikről, márkaértéke 10,2 százalékkal, 7,43 milliárd dollárra nőtt, míg a tízes listát a tavaly kilencedik Ferrari olasz sportautó-gyártó zárta, márkaértéke 7,7 százalékkal, 7,42 milliárd dollárra süllyedt.

A Brand Finance Top 50-es listáján egyebek között 12 francia, 15 olasz, 6 svájci, illetve 5-5 amerikai és brit vállalat található. Két kínai cég is tagja az 50-es csoportnak, a Shangri-La szállodalánc (29.) és a Lao Feng Xiang ékszermárka (30.).