Töltés akárhol, ezen töri a fejét az autómamut

2023.06.28. 12:56

Az elektromos autók vásárlásától drágaságuk mellett elsősorban az tartja vissza az autósokat, hogy rövid a hatótávjuk és macerás az akkumulátorok töltése. A Stellantis új ötlettel segítene ezen.

A Stellantisnál úgy látják, muszáj felmutatniuk valamit az akkumulátorok lehető legkényelmesebb újratöltésének terén – derül ki a Jalopnik hírportál összefoglalójából

DSC06591

Ennek szellemében elindítják Free2Move töltési szolgáltatásukat, amelyben támogatást adnak az otthoni, a munkahelyi és az utak melletti  akkumulátortöltéshez is. A Free2Move Charge Home keretében az autósok segítséget kaphatnak az otthoni töltési rendszertelepítéséhez, beleértve ebbe a finanszírozást és a jótállást is. A támogatás a legelemibb szinten, a megfelelő kábelek és a falra szerelhető kapcsolószekrények biztosításánál kezdődik, ám nem ér itt véget.

A Vehicle-2-Home és a Vehicle-2-Grid fantázianevű szolgáltatások keretében a tervek szerint már teljes energiamenedzsment-rendszereket fog kínálni az autógyártó és ezekhez értő partnere. Ennek részeként az ígéret szerint az érintés nélkül vezeték nélküli megoldások is elérhető lesznek.

"Nem pusztán a hardverről van szó, hanem arról, hogy napi 24 órában heti hét napon át támogassuk az elektromos autózást és a lehető legkönnyebbé tegyük az autótulajdonosoknak az akkumulátortöltést" 

–mondta Ricardo Stamatti, az autógyártó illetékes vezetője. Ennek megfelelően a Free2Move Charge Business szolgáltatás keretében abban kívánnak segíteni, hogy a dolgozók munkaidőben tölthessék villanyautóikat. A Free2Move Charge GO ugyanezt kínálná út közben. Ehhez Észak-Amerikában és Európában is töltőhálózatokat üzemeltető vállalatokkal társulnának.

Hosszabb távon foglalási rendszerben, hűségprogramokban, előfizetéses és előrefizetéses lehetőségekben és egyszerűsített fizetési megoldásokban is gondolkodnak. Az autógyártó egyelőre nem árulja el, hogy ezeket a szolgáltatásokat mely cégekkel társulva kínálná. A Jalopnik szakírói szerint jó ötlet lenne, ha a különböző kézben lévő hálózatokat egységes rendszerben használhatnák az autósok.