A Maserati GT2 a játék, amire vágyunk
Vezettem az MC20-at. Keménytetős formában is, aztán lenyitható keménytetős formában is. Beszélgetem a Maserati mérnökeivel. Ex-Ferrari és Alfa Romeo arcok, mindent tudnak.
Erre itt van ez. Ezt is vezetni akarom, hiszen az első Maserati versenyautó az MC12 óta. Ez a Maserati GT2. A 2023-es Fanatec GT2 European Series kedvéért csinálták.
A GT3-nál magasabb motorteljesítménnyel, ám gyengébb aerodinamikai csomaggal indul a privát versenyzőknek kitalált GT2-es széria.
Pályaautózás, de a létező legmagasabb szinten, gyári támogatással. Az MC20 pedig tökéletes alap, hiszen szénszálas, a Maserati menő, előgyújtásos V6-os motorjával a megfelelő helyen.
Kérdés, hogy a gyárilag 621 lóerős Nettuno V6-ot a két turbóval vajon meddig húzzák a privát versenyzős GT2-széria kedvéért.
Azért nem árt ezt tudni, mert nem kérdés, hogy jön majd az MC20 utcai verziójából is a hegyesebb, talán a szokásos módon Trofeo névre keresztelt evolúciója.
Hatsebességes szekvenciális váltó, hatalmas légbeömlők, fix, természetesen állítható hátsó szárny.
Sok sikert.
A GT2-est ugyanaz az Andrea Bertolini fejlesztette a Maseratinak, aki az utóbbi évtizedben mindent. Ha valaki tudja, milyen nyerni egy Maseratival, az ő.
Jöhet az elektrifikáció, és az MC20-ból is van Folgore, de azért nem baj, hogy benzines téren is van újdonság. Főleg, ha ennyire dögös.
Az MC20 továbbra is meglepetés. Ki hitte volna, hogy a Maserati házon belül simán összehoz valamit, ami felveszi a kesztyűt a Ferrarik és McLarenek ellen is.
Mert bizony felveszi. Utcai autónak is remek, gyors, mint a veszedelem, és most pályára is kész. Sokat nem kellett faragni rajta, mert eleve komoly szerkezet.