Amikor valamilyen autó háztáji replikája kerül szóba, sokaknak elrontott arányú, béna Ferrari-szerű kreálmányok ugranak be, amiknek egy Pontiac Fiero vagy egy Toyota MR2 adja az alapját. Persze léteznek rettentő reprodukciók is, amik megszólalásig hasonlítanak az eredeti autóra, de ezeknek általában az ára se szerény.
És akkor vannak a két véglet között vannak olyan, váratlanul igényesen megépített darabok, mint például ez a közelmúltban épült Audi R8. Ez is egy replika, de annyira ügyesen hozták össze, hogy első – és sokadik – ránézésre is nehéz megkülönböztetni egy eredetitől.
Az építőnek nem ez az első átépített autója, és ahogy az ilyesmi lenni szokott, minden egy kisebb lépéssel kezdődött: az alkotó lánya imádta az R8-at, de csak egy A4-ese volt. Első körben csak az R8 orrát szerették volna ráhenkölni az A4-re, de kiderült, hogy annyira olcsók a sérült R8 alkatrészek, hogy simán át lehet alakítani az egész autót.
És tulajdonképpen itt ez a fő trükk: a kasznielemek nagyrésze eredeti Audi. Így aztán a végeredmény is lényegesen meggyőzőbb lett, mintha minden elem egyedileg készült volna, és becsúszhattak volna elrontott részletek és arányok. A projektet még így is elhamarkodott lenne könnyűnek nevezni, hiszen a teljes átépítés nagyjából 5 évet vett igénybe.
Voltak alkatrészek, amiket nem lehetett olcsón beszerezni, így itt kellett egy kis extra kreativitás. Például a kormány egy TT-ből érkezett, és egyedileg készült rá R8 logó, illetve az egyediek az R8 gombjaira hasonlító gombok is.
Az alkotó szerint nagyjából 700 dolláros – nagyjából 240 ezer forintos – Audi A4-et szerkezetileg is komolyan átszabták. A tető vonala például egyáltalán nem adta ki, így az nem maradhatott. A tető egyedileg készült, az alapját pedig egy csővázas szerkezet adja. A felnik se eredeti darabok, hanem replikák.
A végeredmény zavarba ejtően hibátlan lett, és bár vannak apróságok, amikből ki lehet szúrni, hogy nem egy igazi R8-ról van szó, a befektetett munka így is tiszteletet érdemel. És hogy mi van a nagy, üveg motorháztető alatt? Egy V10-es motorról származó burkolat, ami felnyitható, alatta pedig egy mókuskerék.