1993-ban jött ki a korszakalkotó Renault Twingo, a városi kisautó, ami miatt a Twitteren minden kedden nyomjuk a Twingo Tuesdayt, a nemzetközi Twingo rajongás egyik megnyilvánulását.
A Renault sem felejtette el, mennyire fontos ez az évforduló, hiszen az első generációból 2,6 milliót sikerült legyártaniuk.
A megbízott művész a 37 éves holland Sabine Marcelis, aki egy átlátszó Twingóval kedveskedett a monobox-elrendezés szerelmeseinek.
Míg Sabine Marcelis a textúrákkal, a fényekkel és a letisztult formákkal játszik, ne feledjük a Twingo eredeti formatervezőit sem, hiszen Jean-Pierre Ploué és Patrick Le Quément egy francia ikont alkottak bő harminc éve.
Ha kicsit emlékeztet a modern, teljesen elektromos mopedautóra, a Citroën Amira, nem vagy egyedül. Az ABS nem csak egy menetstabilizáló rendszer, hanem egy műanyagfajta is.
Nem rossz, de mindannyian tudjuk, hogy az eredeti Twingóra a legjobb felnit, de tényleg a legjobbat, színre fújva a Toora készítette. Ma nagyon ritka, de szoktam látni egyet Budapest hetedik kerületében.
Még így is mennék vele egy kört. Maradt már a kezemben kormánykerék.
Ha ezek a színek nem LED hangulatvilágítás formájában, hanem rendesen, anyagukban visszatérnének a belterekbe, vidámabb lenne a jövő.
Ez a megoldás pedig egyenesen a Trabantról jött, bár azokon kívülre szerelték, extraként.
Na, ilyen tükör sem volt az eredetin. Azoknak többet is kellett bírniuk a városi forgatagban.
Oké, akkor most jöhet a full karbon verzió. Mi készen állunk.
Köszönjük, Sabine, ez igazán frankó lett.