Egyetlen versenyautót épített a Koenigsegg, most meg is veheted
A Koenigsegg kezdeti sikerein felbuzdulva úgy érezte, hogy megméretteti magát a 24 órás Le Mans-i versenyen a 2000-es évek közepén, így 2007-ben bemutatták a CCGT-t, ami a CCX/CCR alapjaira épült versenyautó, és a FIA GT1 kategóriájának szabályai szerint építették meg.
A CCX-szel ellentétben ebben nem egy 4,7 literes, 806 lóerős, kompresszoros V8 van, hanem egy feltöltő nélküli 5 literes variáció. Így teljesítménye „csak” 600 lóerő, viszont 150 kilogrammal könnyebb a CCX-nél, amivel súlya egy tonna alatt van, leszorító ereje pedig több mint 600 kg.
Az autó debütálásakor a FIA és az ACO szabályai szerint olyan autók nevezhettek a GT1 osztályba, amelyekből évente 20 szériautó variáns is készül – ezt pedig a Koenigsegg tudta volna tartani. Viszont az autó első tesztfutamai után két hónappal ezt a számot 350-re emelték, valamint betiltották a szénszálas monocoque konstrukciót, amire a CCGT épült. Az emelt darabszámot nem tudta tartani a cég, és a tiltás miatt teljesen át is kellett volna alakítaniuk az autót, így kénytelenek voltak feladni a projektet. Emiatt egyetlenegy darab készült a CCGT-ből, ami magántulajdonba került.
Jelenlegi tulajdonosa most megválna a CCGT-től, így július 14-én bárki licitálhat rá a Goodwood Festival of Speeden, Angliában. Az autó becsült ára 3-4 millió font, vagyis 1,3-1,75 milliárd forint. Ezért a pénzért egy rendszeresen karbantartott versenyautót kapunk, amit elvileg száraz, sötét helyen tartottak és még az eredeti slick gumik vannak rajta.
A Masters Historic Racing szervezet megerősítette a licitet lebonyolító Bonhamsnek, hogy bár az autó nem tudott versenyeken indulni, de a picit korábbi GT1-es szabályoknak megfelelt, ezért engedélyezik, hogy versenyezhessen a Master Endurance Legends sorozatban, ha esetleg az új gazdája is szeretné.