Hivatalosan is bemutatták a Fiat Topolinót, ami nem más, mint a Citroen Ami olaszos testvére. Az autó két verzióban kapható: egy zárt és nyitott, Dolce Vita felszereltségben. Mi most az utóbbit láthatjuk a képen.
A Fiat szerencsére érezte, hogy nagyon sokat tud javítani ezen a kis szerencsétlen formán azzal, ha megkülönböztethető az eleje és hátulja. Ugyanis az Amikat úgy gyártják, hogy az orra és fara külsőre teljesen megegyezik. A hátfalra szerelt, úgynevezett Dolcevita box mindkét felszereltséghez jár.
A vászontető és az ajtók helyetti kötelek csak a Dolce Vita felszereltség részei. A "kötélajtó" viszont nem egy újkeletű dolog, sőt. Az olaszok már a régi Fiat 600-as és 127-es ajtajait is lecserélték kötelekre, vagyis ez inkább egy szokás a Fiatnál, mintsem egy új ötlet.
A Topolino beltere azért nagyjából érintetlen maradt, csak a saját anyagaikat tették az ülésekre z olaszok. Ezzel nincs is gond, hiszen egy nagyon olcsó autóról beszélünk - végülis a Citroen Ami is annak számít.
Az ajtónál látható plakett is jelzi, hogy ez nem csak egy Topolino, ez a Dolce Vita Topolino. Bár így is nehéz lenne a kettőt összetéveszteni, annak ellenére, hogy csak ebben az egy színben kapható.
Az egységesség ellenére rengeteg érdekes extrát lehet vásárolni az autóhoz, de a legérdekesebb mégis ez, amit a képen látunk: egy zuhany. Igen, tudunk az autónk mellett zuhanyozni. Mert miért ne.
Ez pedig már a sima Topolino, ami vászontető helyett panorámatetővel van felszerelve. Az ilyen verziót inkább a városokba szánják, ahol a 2,5 méteres hosszával nagyon hasznos furikázós kisautó lehet. Főleg, hogy 75 kilométeres a hatótávja.
Ahogy írtam, a belterétől ne várjunk sok extrát. Az anyósülés fix, viszont a vezető oldali manuálisan állítható. Amúgy tele van kis praktikus tárolókkal, összesen 63 liternyi cuccot tudunk tárolni benne.
A jópofa külső nagyon aranyos teljesítményt rejt magában. 5,4 kWh-os akksijával a 0-100-as sprintről ne is álmodjunk, ugyanis a végsebessége 45 km/h.
Az ajtajai viszont ugyanúgy nyílnak, mint az Aminak, vagyis az egyik oldalon előre, a másik oldalon pedig hátra. Ennek az az oka, hogy így kevesebb elemet kell legyártani, vagyis olcsóbb az autó előállítása.
A Fiat az új Topolinót az 500-as húgának nevezi, ugyanis az eredeti 500-as dizájn elemei láthatóak rajta, és méretben is majdnem akkora.
Az autó csak egyfajta fényezésben és egyfajta felnivel kérhető, viszont az érdekes belső extrákkal egyedibbé tehetjük. Az egyik ilyen extra egy USB-n tölthető ventillátor a nagy hőség ellen. Mondjuk ezzel egyhamar biztosan nem hűtjük le a kabint.
Rádiót nem, de egy Bluetooth hangszórót vehetünk hozzá. A sima Topolinót amúgy extrázhatjuk fa hatású matricával az ajtaján, valamint kérhetünk bele termoszt az üdítőnknek.