Már semmi se szent, bár a Diablo sosem volt az
Restomod-lázban ég a tuningipar, az új olasz vállalkozás, az Eccentrica pedig 19 Lamborghini Diablo átalakítására vállalkozik, a donor árán felül 1,3 millió dollárért. A hülyének is megéri!
A céget Emanuel Colombini olasz bútormágnás és amatőr Lamborghini Super Trofeo versenyző alapította. Szerinte nem lesz két ugyanolyan Diablo Eccentrica, ami persze az egyedi igények teljesítése miatt nem meglepő.
Új 3D-nyomtatott titán és szénszálas kompozit elemek borítják az immár legalább 22 éves, de amúgy 1990-től gyártott szupersportautót.
Természetesen újak a lámpák is, hiszen sem a polcról leemelt eredeti hátsó, sem a kései években a Nissantól vásárolt első egységek nem hozzák a 2023-ban elvárt szintet.
A Diablo formáját Gandini eredeti terveit átrajzolva az amerikai Tom Gale fejezte be, majd a gyártás végén a belga Luc Donckerwolke frissítette, hogy létrejöhessen a Diablo 6.0 VT.
Az 1,3 millió dolláros árban tényleg az a vicces, hogy kell hozzá egy donor Diablo is, lehetőleg az 5,7-es V12-vel. Ezek mostanában 550-800 ezer dollár közötti összegekért cserélnek gazdát.
Kérdés, hogy miért vennél egy ilyet, ha levadászhatsz magadnak egy hátsókerekes Diablo SE30, Jota vagy SV kiadást is. Mondjuk ezen a szinten akár mindkettő beleférhet.
Hangulatában egyébként az 1998-ban bemutatott, csupán nyolcvan darabban gyártott Diablo GT-re emlékeztet ez a restomod.
Barátainknak elmagyarázhatjuk, mi az a NACA-csatorna, és hogy mi köze a versenyautókon látott megoldásnak a NASA kutatásaihoz.
A motorházfedél jelentősen átalakult, alatta viszont nem gurult el a gyógyszer, hiszen a V12 542 lóerős lett.
Új szelepek, vezérműtengely, valamint a Capristo alumínium-ötvözet kipufogóvége. A súly/lóerő aránynak hála az átdolgozott Diablo 3,5 alatt lehet százon, és 335 km/h-ig bírja szuflával.
Érdekes módon rövidebbek az autó túlnyúlásai, és a 19-colos kerekek is változtattak az arányokon, miközben a hossz maradt gyári. Ezt a módosított lökhárítókkal érték el.
Lamborghini Diablo GTR utánérzés ez, hiszen a cég tulajdonosa is versenyez.
Egy...
kettő...
három!
A beltér is megújult, ami talán a legjobb az egészben, hiszen az eredeti Diablo kabin nem a legnagyobb durranás így harminc évvel később.
Az olcsó műanyagokat karbon vagy fém elemek, és persze Alcantara és bőr kárpitok váltották.
Még a kormányoszlop is szénszálas kompozitból készült.
A Lamborghini ötsebességes manuális váltója bírja a nyomatékot, bár a gyors váltásokhoz kell némi rutin vele. Itt viszont kapott egy hatodik fokozatot is, valószínűleg a jobb gyorsulás és nagyobb végsebesség érdekében.
A hangrendszert a Marantz szállítja ehhez a projekthez.
Hogy ettől kényelmesebb lett-e a Countach kabinjánál sokkal tágasabb Diablo, azt csak ők tudják, de bármikor kipróbáljuk, ha adódik rá lehetőség.