Nissan GT-R, Cube, majd ez az 500 lóerős elektromos sportautó
Úgy tűnik, demostrációs célból épített technológiai prototípusokat könnyebb később limitált termékként piacra is dobni, ha elektromosak. Ez a kompakt koncepció például két motort használ a hátsó tengely hajtására, miközben csak 1,425 kilót nyom a 85 kWh kapacitású akkumulátorával. Ami a teljesítményt illeti, 740 Nm nyomaték talán elég lesz.
A sokak által ismert és kedvelt volt Nissan vezér, Carlos Ghosn 1999-ben hozta el Shiro Nakamurát az Isuzutól, hogy közösen kitalálják a Nissan következő húsz évét. Cube, Juke, Murano, LEAF, GT-R, na meg persze egy sor Infiniti készült úgy, hogy Nakamura bólintott rá a végső formatervre. Mostanában viszont azon túl, hogy a csellózást folytatja, saját stúdiót is vezet SN Design Platform néven. Az új AIM EV Sport 01 pedig ott folytatja, ahol a Callum és a Nyobolt abbahagyta.
Az AIM Company Limited 1998 óta létezik, és onnan lehet ismerős, hogy 2010-ben például az általuk fejlesztett Judd V10-zel lettek negyedikek Le Mans-ban a három gyári Audi R15 mögött. Most az EV Sport 01 használja először a cég nagyteljesítményű APM200 elektromotorjait, melyek 360 kW és 740Nm leadására képesek, míg a 720-voltos invertor 380 kW-ot bír.
Rendben, ettől még nem megy majd úgy Goodwoodban sem, mint az immár szintén megvehető, lazán ezer lóerős McMurtry Spéirling Pure. Ám a japán koncepció csak 3,9-méter hosszú, 1,9 m széles, 1,2 m magas, és a 2,4 méteres tengelytávval és 1,425 kilós tömegével biztosan szépen mozog majd, hiszen hátsókerekes.
81 kWh lítiumn-ionos akkumulátor négy részletben, taktikusan elrendezve. Alu csőváz dupla lengőkaros futóművel. Karbon karosszéria, 20-colos kerek, hátul pedig 275 széles gumik, hogy legyen esély a kétmotoros nyomatéktenger ellen. Az AIM majd az angol bemutató után kitalálja, hogy lehet-e majd venni is az autóból. Az esélyek jók, hiszen a borsos ajánlatok újabban nem szoktak problémát okozni a gyűjtőknek.