Aston Valour: 715 lóerős V12, manuális váltó, 110 év ünneplése
Egy gyűjtő számára az Aston Martin megépítette az egyedi Victort, ami egy V12-es GT az őrületes Vulcan alapjaira. Erre most itt a szériagyártású változat, az 5,2-literes duplaturbós tizenkéthengeres motort búcsúztató Valour. A biztonság kedvéért kapott egy új hatsebességes manuális váltót is, valamint a méhkasrácsos, 21-colos kovácsolt kerékszettet a Michelin Pilot Sport S 5 gumijaival. 110 darab készül belőle.
Az új Aston Martin DB12-ben már az AMG négyliteres V8-asát fújja a két turbó, hiába volt az előd DB11 orrában opció az 5,2-literes, szintén duplaturbós V12 is. Előre eladták a DBS Superleggera zárószériáját is, a V12 pedig 770 metrikus lóerőt teljesít a DBS 770 Ultimate orrában.
Aztán ott az egyedileg gyártott Aston Martin Victor is, a maga 836 lóerejével. Abba a Vulcan eredetileg hétliteres, de a Victorban már 7,3-literesre növelt szívó V12-ese került. Így néz ki a gyűjtői rendelés, elég brutális szerkezet:
Erre most itt a Valour. Bizonyítandó, hogy a hetvenes évek valójában sosem múltak el, az új limitált szériát a Le Mans-ba épített privát versenyautók inspirálták, beleértve a V8 RHAM/1-et, vagyis a „The Muncher" becenevű legendás fékpusztítót is.
Hátsókerékhajtás és 715 lóerő az új hatsebességes manuális váltón át. Az Aston Martin 110 éves, az 5,2-literes V12-ben pedig még pont van annyi, hogy a DBS 770 után kicsit ugyan visszafogottabban, cserébe kézi váltóval örvendeztesse meg a műfaj rajongóit. 753 Nm a hátsó tengelyre szabadítva azért ad a kuplungtárcsának is.
Mechanikus sperr, elől pedig hat dugattyús féknyergek a 410 milliméteres karbon-kerámia féktárcsákon, hátul ugyanez négy dugattyús felállásban, 360 mm-es tárcsákkal. Egyedi a futóműgeometria, az adaptív gátlók pedig mindent kihoznak az alapvetően utcára belőtt rugózásból.
A hátsó gumik 325 szélesek, a karosszéria pedig teljes egészében szénszálas kompozitból készült, itt-ott alumínium elemekkel, és a Victortól eltérő, részben NACA-csatornás légbeömlőkkel. Két turbóval és 715 lőerővel ki kellett találni a hűtést.
Darabja 660 millió forint, a Valour pedig összesen 58 színben rendelhető, melyből 12 a zöld, 9 a kék és lila, 7 pedig a piros valamelyik árnyalata. Itt a konfigurátor, választani pedig nehéz.