Villanyautó 8,3 millió forintért: kínai kocsik jöhetnek Thaiföldről Európába
A kínai gyártók Thaiföldöt vették célba.
A kínai autógyártók szabályos offenzívát indítottak a thaiföldi autóipar meghódítása érdekében, ám ez a „támadás” egybe esik a bangkoki kormány érdekeivel, mert rengeteg tőkét hoz az országba. Thaiföld Délkelet-Ázsia legnagyobb autóiparával rendelkező országa, amelyben eddig főként a japán autógyártók technológiai és befektetői fölénye érvényesült. A kínai autópari vállalatok azonban úgy látják, hogy az elektromos autók térhódítása lehetővé teszi, hogy a technológiai váltást kihasználva megszerezzék ezt a piacot japán versenytársaiktól – derül ki a Reuters cikkéből.
Beruházáscunami
Az új befektetési hullámot teljes mellszélességgel támogatja a bangkoki kormány. Ösztönzőkkel csábítja a kínai cégeket. A terv az, hogy 2030-ra az ország autógyártásának 30 százalékát átállítsák elektromos meghajtású járművek gyártására. A Great Wall Motor már 2020-ban megjelent a thaiföldi piacon, amikor megvásárolta a General Motors ottani gyárát 22,6 milliárd thaiföldi bátért (baht), azaz 226 milliárd forintért. A kínai autógyártó hibrid és elektromos autókat gyártó cég regionális központtá akarja fejleszteni az üzemet. Első körben az Ora Good Cat villanyautót kezdik majd gyártani Thaiföldön jövőre. Ez a vállalat legnépszerűbb kompakt elektromos autója.
A beruházás része, hogy a Great Wall két beszállítóját is magával viszi a délkelet-ázsiai országba. Egyikük elektronikus alkatrészeket, másikuk hajtásláncokat és üléseket gyárt.
A BYD 17,9 milliárd thaiföldi bátot 179 milliárd forintot - fektet be egy új autógyár építésébe, amelyben 2024-től évente 150 ezer autótakar előállítani. Ezek egy részét Délkelet-Ázsia más országaiba és Európába akarják exportálni. A Chongqing Changan Automobile, amely a Forddal és a Mazdával működik együtt, 9,8 milliárd thaiföldi bát - 98 milliárd forint - befektetésével akar jobbkormányos elektromos autókatgyártani Kínán kívül. A Volvo tulajdonosa, a Geely szintén tárgyal a thaiföldi befektetés lehetőségéről.
Pörög a thaiföldi villanyautó-piac
Az idei év első felében helyi adatok 31 ezer elektromos autót adtak el Thaiföldön, ami háromszoros növekedés 2022 azonos időszakához képest. A villanyautók vásárlását segítő állami támogatásoknak köszönhetően az elektromos és a hagyományos autók ára ma már jóval kevésbé tér egymástól, mint korábban.
Az egyelőre még importált Ora Good Cat legolcsóbb változata, ami a legnépszerűbb villanyautó az országban 828,5 ezer thaiföldi bátba kerül (közel 8,3 millió forint). A Toyota helyi weboldala szerint a Yaris Ativ ára 549 ezer thaiföldi bátba, azaz 5,49 millióba kerül, a Corolla Altisért pedig 894 ezer bátot, 8,94 millió forintot kell fizetni.
Az említett árak vonzónak tűnhetnek, ám az kérdés, hogy mire a thaiföldi gyárakban gyártott autók milyen áron jöhetnek Európába.