Koenigsegg Gemera: ha az 1700 lóerő kevés, nesze 2300!
A Koenigsegg Gemera eddig is lélegzetelállítónak ígérkezett, de a legújabb hírek hallatán már tényleg kezdünk kifogyni a jelzőkből. A várhatóan jövőre érkező modell több szempontból is valódi mérnöki csoda.
A Gemera legnagyobb ígérete, hogy szupersportautóhoz méltó kinézete ellenére négy felnőtt is kényelmesen elfér benne, mégpedig csomagokkal együtt. Hogy ez kivitelezhető legyen, a Koenigsegg egy egészen speciális kétliteres, háromhengeres turbómotort fejlesztett, melynek maximális teljesítménye egészen döbbenetes: 600 lóerő. A Tiny Friendly Giant (Apró Barátságos Óriás) különlegessége, hogy nincs vezérműtengelye: a szelepek nyitását és zárását egy elektromosan vezérelt sűrített levegős rendszer végzi.
Ehhez jön még hozzá egy, az első kerekeket hajtó hibrid rendszer, melynek hála az összteljesítmény 1700 lóerő.
Ha ez nem lenne elég, Christian von Koenigsegg, a márka alapítója nemrég bejelentette, hogy választható opcióként a Jesko 5 literes V8-as motorját is belefaragják a Gemerába, így az új, Dark Matter (Sötét Anyag) nevű elektromos motorral együtt az összteljesítmény már 2300 lóerőre emelkedik.
Persze nem volt egyszerű a V8-ast az apró háromhengeres helyére csomagolni, így a mérnökök alaposan áttervezték a turbók elhelyezését és a kipufogót is.