Kövér és nehéz SUV-d van? Fizess többet a parkolásért is!
Gombamód elszaporodtak a hobbiterepjárók az utóbbi években, ami változatos gondokat szül. Azt hagyjuk, hogy értelmes típusokat hajítanak ívesen a kukába miattuk, és most azt se említsük, hogy a legnagyobb részüket sose viszik terepre. Mondjuk utóbbi nem is gond, mert a többség nem is igazán alkalmas erre.
Most egy másik problémát elégelt meg Párizs vezetése: az SUV-k feleslegesen nagyok és nehezek. Szerintük a problémát nem csak a térbeli kiterjedésük okozza, hanem az, hogy méretüknél fogva jobban szennyezik a környezetet. Nem csak lokálisan, hanem a gyártásuk is, hiszen a térbeli kiterjedésük több nyersanyagot igényel.
Párizsban jelenleg 1,15 millió magántulajdonban lévő autó van, ennek pedig a 15 százaléka SUV. A növekedés mértéke is aggasztó, hiszen az elmúlt négy évben 60 százalékkal nőtt a városban a hobbiterepjárók száma. Éppen ezért Párizs bevezetné az autók méretéhez és súlyáhöz kötött parkolási díjakat.
David Belliard, Párizs közterületért és mobilitásért felelős alpolgármestere azt mondta, hogy mivel Párizsban nincsenek földutak és rossz minőségű hegyi utak, a hobbiterepjárók haszontalanok. Hozzátette, hogy szerinte nehézkesek és veszélyesek is.
Pierre Chasseray 40 millions d'Automobilistes csoport vezetője ugyanakkor azt mondta, hogy azért van ennyi SUV, mert a nagyobb családok más, nagyobb autók helyett veszik ezeket. A Le Parisiennek továbbá azt nyilatkozta, hogy szerinte ezek családi autók, és nem hiszi, hogy sokan lennének azok, akiknek az a küldetésük, hogy szennyezzék a környzetet.
Úgy tűnik, hogy többen értenek egyet azzal, hogy a hobbiterepjárók feleslegesen terhelik a várost és környezetet, ugyanis a jelenlegi állás szerint úgy fest, hogy 2024 januárjától bevezetik a progresszív díjazást Párizsban.
Pontos adatok egyelőre nincsenek, de az már most valószínű, hogy mindez az elektromos hobbiterepjárókra és a ténylegesen nagyobb családok által használt csapatszállítókra nem, vagy másképp fog vonatkozni.
Forrás: The Guardian