Itt a vadiúj Hyundai Santa Fe, és szögletesebb, mint valaha

2023.07.18. 17:39

A Hyundai háza táján az utóbbi időben többször borult el a dizájnerek agya, így hát olyan autók születtek, amikre valószínűleg sok idő után is emlékezni fogunk. Rendkívül karakteres típusok érkeztek: ott volt a szögletes Ioniq 5, a banánszerű Ioniq 6, és akkor a vad koncepcióautókról még nem is beszéltünk.

Most pedig itt az új Sante Fe, aminek semmi köze nincs az elődjéhez külsőre, de nagyon jó ez így. Az előző Sante Fe ugyanis nem volt egy dizájntörténeti mérföldkő, tulajdonképpen egy kicsit aránytalan, felnagyított Konának tűnt. Az új más, méghozzá nagyon.

Az az igazán érdekes a jelenlegi Hyundai-okban, hogy kevéssé hasonlítanak egymásra, önálló formanyelvük van, önálló egyéniséggel. Ezeknek a sorába hibátlanul befér a vadiúj Sante Fe, aminél ezúttal újra elkapták azt a vonalzót, amit az Ioniq 5-nél is használtak: a Sante Fe szögletes lett, de teljesen máshogy, mint az Ioniq 5.

A formába nehéz lenne belekötni, arányos lett és a részletmegoldásai is ügyesek. Mindeközben nem tolták túl, pont annyi részletet rajzoltak rá, amitől megjegyezhető, de nem annyit, ami már kinyírná a forma egészét. Azt mondjuk érdemes megjegyezni, hogy valószínűleg a tervezők sok Land Rovert nézegettek, ugyanis a Defender és a Discovery részletei is kivehetők, ha valaki figyelmesen nézi a Sante Fét.

Mondjuk ez az áthallás már csak azért sem meglepő, mert már az autó arányaival is azt szeretnék hangsúlyozni, hogy ez egy menőbb termék, mint az elődje. A trapézt formázó, markáns sárvédőívek és a 21 colos felnik miatt a kiállása is igen határozott. Kevésbé feltűnő érdekesség, de a H-alakú menetfények, és a hátsó lámpa szintén H-alakú LED-jei a Hyundai kezdőbetűjére utalnak.

Ahogy manapság ez a Hyundai-nál lenni szokott, a belső jóval kevésbé érdekes és újszerű, mint a külső. Semmiképp nem rossz, hiszen letisztult és szép, itt is látszik, hogy felfelé céloztak a márkánál. A formák és színek arányai valószínűleg sokaknál betalálnak majd, mivel van a Santa Fe belterében valami egyszerűen elegáns. De újat és meglepőt nem mutat, ami nem is biztos, hogy baj.

Bár konkrét technikai részleteket nem árult el a Hyundai, a hátulján olvasható 2.5T feliratból penge logikával arra következtethetünk, hogy az újdonságba egy 2,5 literes, turbós benzinest szerelnek. Ez valószínűleg az elődből érkezhet, ami onnan nézve is esélyesnek tűnik az új Konánál se változtak érdemesben a hajtásláncok az elődjéhez képes.

Ugyanakkor azt érdemes figyelembe venni, hogy ez itt még egy Észak-Amerikának szánt változat, az Európába érkező modell motorpalettáját még ennyire se ismerjük. Sőt, egyelőre azt sem tisztázták, hogy érkezik-e a környékünkre az újdonságból. A Hyundai azt ígéri, hogy majd augusztusban közöl további részleteket az ötödik generációs Santa Féről, egy bővebb bemutató keretein belül.

Forrás: Hyundai