Megvan a kínai villanyautó-háború első áldozata
A Mitsubishi nem tudta tartana a tempót a kínai, egyre jobban gyorsuló villanyautó-piacon, így bejelentették, hogy bedobják a törülközőt.
A Mitsubishi Motors múlt héten jelentette be, hogy felfüggeszti működését Kínában, ugyanis képtelen lépést tartani az elektromos autók piaci térhódításával.
Kezdetben a kínai közösségi médiában jelent meg, hogy a Mitsubishi eladásai drasztikusan visszaestek, ahogy a kínai autópiac egyre inkább csak villanyautókat vásárol. A drasztikus visszaesés pedig nem túlzás: míg 2019-ben tetőzött a járműeladásuk Kínában 134 500-zal, addig tavaly csak 34 500 darabot tudtak eladni. Ennek pedig több oka is van.
Kína már egy ideje adókedvezményt ad a villanyautó-vásárláshoz, valamint szigorítottak a kibocsátási normákon is, amivel sokkal nehezebb lett a benzinüzemű járművek importálása, gyártása és ezáltal eladása is. Kínának ezzel egyébként nem titkolt terve, hogy arra kényszerítse a gyártókat, hogy csak, vagy több villanyautót készítsenek.
További probléma, hogy a Mitsubishinek egy darab tisztán elektromos modellje van Kínában, az Airtrek. Ebből tavaly csak 515 darabot tudtak eladni.
A Mitsubishi volt az első, aki feladta, de ez nem azt jelenti, hogy csak nekik lenne kihívás a kínai piac. A Honda, a Mazda és a Nissan eladásai legalább két éve csökkennek, és 2022-ben Japán legnagyobb autógyártója, a Toyota eladásai is egy évtized után először csökkentek.
A Mitsubishi márciusban fedte fel terveit, hogy 2035-ig a teljes termékpalettája villanyautókból fog állni, szóval előfordulhat, hogy még visszatérnek a kínai piacra.