Amikor megérkezett az aktuális Mercedes-AMG C 63 S, akkor egyből a sziszegők kereszttüzébe került, hiszen az addig megszokott, nagy V8-as helyett egy kétliteres négyhengeres került a motorterébe.
A C 63 esetén a valóság azonban az volt, hogy egy rohadt jó autót rakott össze a Mercedes-AMG, így aztán a GLC csúcsváltozatainál is reménykedhetünk. Ezeket most mutatta be a Merci, mindjárt kétféle változatban: lesz GLC 43 és GLC 63 S is.
A nagyközönség most is szívhatja a fogát, ugyanis a legdurvább GLC-k is kétliteres motorokat kaptak. A kisebbik AMG, vagyis a GLC 43 teljesítménye 421 lóerő, csúcsnyomatéka 500 Nm. Ezt alacsonyabb tempónál 14 lóerővel egészítheti ki egy enyhe hibrid rendszer. Ehhez a változathoz egy teljesen szokványos 4Matic összkerékhajtás, és 9 sebességes automata jár. A matek már itt se rossz: 100 km/h-ra 4,8 másodperc alatt gyorsul a gyengébbik, sportos GLC.
Az igazi nagyágyú azonban a Mercedes-AMG GLC 63 S E-Performance, amibe mindent beleszuszakoltak, amit a C 63 S-be is. Így aztán a kétliteres turbómotor itt már önmagában is 476 lóerőt tud, ezt egészíti ki az elektromos hajtás további 204 lóerővel. A végeredmény elképesztően durva: 680 lóerőt és 1020 Nm-t tud a GLC 63 S. A nulla-száz ennek megfelelően szinte irreálisnak tűnik: mindössze 3,5 másodperc kell hozzá.
Az M139-es kodú, az A 45-ből és a CLA 45-ből ismert motor hiába kétliteres és négyhengeres, kézzel szerelik össze, ahogy azt egy AMG-motornál illik.
A GLC 63 S hajtása is AMG-specifikus, és sokkal fejlettebb, mint egy alap 4Matic: például a teljes nyomatékot és teljesítményt rá tudja szabadítani a hátsó kerekekre. A hibrid rendszert ebben az esetben kimondottan arra tervezték, hogy minél gyorsabban le tudja adni a teljesítményt, amihez speciális akkumulátor-hűtés is jár. A váltó az erősebb modellben is 9 sebességes automata.
A 400 voltos rendszer egyébként mind a 204 lóerejét mindössze 10 másodpercig tudja leadni, ennél hosszabb távon 109 lóerőt tehet hozzá a benzinmotor teljesítményéhez. Az akku 6,1 kWh-s, és a GLC 63 S tisztán elektromosan is használható, bár a hatótáv mindössze 12 kilométeres.
Érdekesség, hogy mindkét változatba tekercsrugós futóművet szerelnek, mivel az még mindig sportosabb, mint a légrugó. A lengéscsillapítók alapáron adaptívak, elérhető összkerék-kormányzás, illetve a GLC 63 S-ben a stabilizátorok is aktívak. Utóbbiról azt mondja a Mercedes, hogy rossz úton komfortosabbá teszi autót, csapatás közben pedig még stabilabbá.
A külső mindkét modell esetén megkapta a szokásos kezelést: agresszív lökhárítók, gigantikus, sportos felnik, nagy szárny, és apró kiegészítők – mint például a Panamericana rács – teszik felismerhetővé az AMG-ket. Belül a C 63-ból ismert sportülésekkel, sportkormánnyal, rengeteg karbonnal, és úgy általában igen sportos hangulattal találkozhat az, aki erős GLC-t választ.
Mindkét modellváltozat külseje elég jól sikerült, de közben valahogy mégis fura, hogy egy nagy SUV viseli ezeket az agresszív kiegészítőket. Még úgy, hogy az utóbbi években már láttunk ilyet sok gyártónál. A Mercedes-AMG GLC 43 első darabjai várhatóan jövőre érkeznek, de a meredekebb modellre, vagyis a GLC 63 S-re 2025-ig várni kell majd. Az árakat egyelőre nem árulták el.
Forrás: Mercedes