Alekszej Podscsekoldin, az Oroszországi Autókereskedők Szövetsége, a ROAD elnöke elmondása szerint új Ladák nagy része hiányosan érkezik az autókereskedőkhöz. Podscsekoldin tudomása szerint ez az új Lada típusok 70 százalékát érinti.
Mint az Euronews szemléjéből kiderült, a gondok főleg a GLONASS navigációs rendszerrel, az indítógombokkal és a műszerfallal kapcsolatosak. Podscsekoldin bevallotta, hogy tényleg problémák vannak az AvtoVAZ-zal, amikről beszélni kell, de jelenleg „erkölcsileg kell támogatni őket”.
Így jelenleg a telephelyeken levő új Ladák nagy része nem értékesíthető, és a márkakereskedések az AvtoVAZ-ra várnak, akik ugyan igyekeznek pótolni a hiányzó alkatrészeket, de a keresleti oldal így is nagy nyomást helyez az eladókra. A hiány a háborúval járó szankciók miatt alakult ki, de a legnagyobb csapást a Toyota visszalépése okozta számukra, ugyanis addig a japán cég volt az ország legnagyobb exportőre.
Oroszország jelenleg kártérítési pereket fontolgat a nyugati gyártók ellen, de addig is kínai importtal próbálják ellensúlyozni a hiányt. Valamint posztszovjet államokból importálnak roncsokat, amiket vagy felhasználnak más autókhoz, vagy megjavítják őket - már amennyire lehetséges.
Az orosz gyártó egy korábbi közleményében azzal nyugtatta vásárlóit, hogy az alkatrész-hiányuk hamarosan megszűnik, de azt már nem részletezték, hogyan.