Mi az: 900 kiló, 650 lóerő, manuális, és mégsem egy McLaren M1A?
Steve Nichols egy éppen 76 éves amerikai mérnök, aki az 1987-es évadra tervezte meg első Forma-1-es autóját, a McLaren MP4/3-at, majd egy évre rá megalkotta a mezőnyt Sennával és Prosttal rommá verő MP4/4-et is. Most viszont a Can-Am korszaka foglalkoztatja jobban, hiszen legújabb terméke valójában egy modern McLaren M1A .
A hatvanas évek versenyprototípus receptje jól ismert. Kell hozzá egy hatalmas lökettérfogatú V8-as szívómotor, egy erős kézi váltó, hátsókerékhajtás sperrdifivel, valamint sok-sok bátorság. Az eredeti McLaren M1A-hoz képest a Nichols N1A nagyobb tengelytávval és szélesebb karosszériával, modern futóművel és opcióként akár szervokormánnyal is kapható, alapból 650 lóerősre húzva. Annak idején Bruce McLaren csapata nagyon örült 550 benzinhabzsolónak is.
Steve Nichols a McLaren után dolgozott a Ferrari, a Jaguar, a Jordan és a Sauber Forma-1-es autóin is, mielőtt visszatért volna a McLarenhez még egy körre a Mika Häkkinen-korszakban. Nem csoda hát, hogy legújabb kreációja az alumínium mellett használ némi karbont is az indokolt pontokon.
A motor GM LS3 alapokra készül, de hétliteresre fúrják, majd egyedi dugattyúkkal, kovácsolt hajtókarokkal és erősebb acél hengerperselyekkel szelelik az angol Langford Performance Engineeringnél. Ez az ex-Cosworth mérnök Richard Langford cége. A Nichols N1A két rendelhető váltóját eközben az olasz Dana Graziano szállítja. Alapból a hatsebességes manuális kerül az autóba.
A kettős keresztlengőkaros futómű stabilizált, a kormányzás fogasléces, a kerekek pedig 19- és 20-colosak, nagy fékekkel a Michelin Pilot Sport Cup 2 gumik mögött. A kipörgésgátló alap, a kapcsolható ABS opció, az egész autó pedig csupán 900 kilót nyom, ami 250-nel vág a McLaren Elva alá.
A MIRA szélcsatornában fejlesztett forma valódi leszórítóerőt termel, a beltér tele blokkból mart alumínium elemekkel, valamint Senna váltógombjának és üléspozíciójának modern megfelelőivel.
Az első tizenöt darab mindenképp a csúcsnak szánt hétliteres V8-cal készül, és az MP4/4 egy-egy győzelmének állít majd emléket. Utána sem készül több nyolcvanötnél, mert a Nichols Cars figyel az exkluzivitásra is. Más kérdés, hogy ki meri majd meghajtani az N1A-t úgy, amire Steve Nichols is csak bólogatna.