Ez a csavarhúzó csaknem száz évig rejtőzött az 1000 lóerős autóban
A legendás, a gyakorlatban inkább kilencszáz lóerős, kétmotoros és négy tonnás Sunbeam 1000 HP Mystery eddig az angol National Motor Museum gyűjteményében parkolt a rekorder részlegnél, a Sunbeam 350 HP, a Golden Arrow és a Bluebird CN7 mellett. Most viszont restaurálják, munka közben pedig kincsekre leltek a hatalmas panelek alatt.
A cél, hogy a rekord századik évfordulóján, 2027-ben az 1000 HP, vagyis a Slug-becenevű ikon újra futhasson a floridai Daytona Beach homokján. Ehhez teljesen fel kell újítani, amire legalább 300 ezer fontot, vagyis 140 millió forintot szeretne összegyűjteni a National Motor Museum.
A múzeum lelkes csapatát Ian Stanfield vezeti, a munka pedig idén áprilisban kezdődött. Az idő szűkös, egyedi szerszámok is kellenek a folyamatokhoz, az egyik kihívás pedig a kerekek lecserélése lesz majd valami azonos átmérőjű modern alternatívára. Az eredetiek arányában ugyanis már senki sem gyárt gumiabroncsot.
Ami a relikviákat illeti, az egyik dolog, ami előkerült, a fanyelű csavarhúzó, mely az olajtartályba esett, miközben valaki a szintet mérte vele a 1927-es rekordkísérletek idején. A másik a növényi-alapú Castrol R-olajjal a vázhoz ragasztott állítható csavarkulcs, a harmadik pedig a szintén az olajba kövült, konkrétan a hátsó laprugókra tapadt shilling érme 1921-ből.
Ezek nélkül a Sunbeam 1000 HP nyilván könnyebb is lehet majd 2027-ben Floridában, bár két darab 22,4-literes Sunbeam Matabele V12-es aeromotorral a fedélzeten ez továbbra sem számít igazán.
Henry Segrave szerelőinek 327,97 km/h-s csavarhúzóját eddig azért nem tudták kiszedni, mert az olajtank a motor alatt volt, valamint bele is kötött az olaj, amit most forró víz és oldószer kombinációjával sikerült újra folyékonnyá alakítani. Szép délután lehetett!