Kényszerszünetet okoz a forráshiány a vasút csodálatos fejlődésében – állítja a MÁV vezérigazgatója

2023.08.05. 15:54

Nem maradunk ki a vasút reneszánszából – állítja a MÁV vezérigazgatója miután augusztus elsejével tíz mellékvonalon megszűnt a személyszállítás. Pafféri Zoltán a Magyar Nemzetnek adott interjújában elismerte, hogy forráshiányos időkben olyan átmeneti megoldásokra lehet szükség, mint amilyenek a mostani intézkedések.

Ilyen BZ motorvonatokat spóroltak meg a vonalbezárásokkal - Fotó: Juhász Péter/Totalcar
Ilyen BZ motorvonatokat spóroltak meg a vonalbezárásokkal - Fotó: Juhász Péter/Totalcar

A MÁV-Volán csoport élére tavaly kinevezett vezérigazgató szerint a „kettőt nincs értelme összevetni. Akár tartósan, akár átmenetileg bizonyul majd jobb megoldásnak egy-egy vonalon a buszközlekedés, Magyarország nem akar kimaradni, nem maradhat ki és nem is fog kimaradni a vasút most kezdődő, második hőskorából.” Szerinte ezt bizonyítja a Budapest-Belgrád vasútfejlesztés, az új elővárosi motorvonatflotta és a 115 új mozdonyt érintő beszerzés, „amely kormányzati döntés esetén azonnal élesedhet”. Pafféri szerint irányváltásról nem lehet beszélni, hiszen „Van stratégia, van akarat, és ha lesz forrás, lesz folytatás is a magyar vasút felzárkóztatásában.” 

Még nem tudni milyen mozdonyokat veszünk, de ilyeneket biztos nem, hiszen "Nem barátkozunk a Siemens-el" - Fotó: Juhász Péter/Totalcar
Még nem tudni milyen mozdonyokat veszünk, de ilyeneket biztos nem, hiszen "Nem barátkozunk a Siemens-el" - Fotó: Juhász Péter/Totalcar

A vezérigazgató azt is hozzátette, hogy a hosszú menetidők szerinte azt jelzik, hogy a társaság nagy hangsúlyt fordít a biztonságra, hiszen a leromlott pályákon nem kockáztatnak magasabb sebességgel, inkább csökkentik a sebességhatárt.

Azzal, mitől döglik a magyar vasút, korábban hosszabb anyagban foglalkoztunk:

Forrás: Magyar Nemzet