Bár sokáig mindenki számára egyértelműnek látszott, hogy a Mercedes felhagy azzal a gyakorlattal, hogy kapós, nagymotoros sportváltozatokat készít az alacsonyabbra pozícionált modelljeiből is. Erre volt bizonyíték a tavaly bemutatott új C63 AMG, amelybe egy kétliteres négyhengeres került, Plug-In Hibrid rásegítéssel.
A Car and Driver információi szerint ugyanis 2026-tól visszatérhetnek a V8-as motorok a C63 és az E63 AMG modellekbe is, amennyiben a motorokat sikerül az Euro 7 kibocsátási normáknak megfelelően kalibrálni. A portál forrásai szerint az új C osztályt eleve úgy tervezték, hogy beleférjen egy V8-as, csak az emissziós normák miatt nem jelentettek be ezzel a motorral szerelt modellváltozatokat.
Egyes kritikusok szerint a Mercedes meggondolatlanul ment bele a downsizingba, hiszen a BMW és az Audi jövőbeli sportmodelljeibe sem kerülnek majd négyhengeresek, viszont mindkét nagy konkurens Plug-In Hibrid hajtáslánccal tervez – csakúgy, mint a jelenlegi C63 AMG -, de nekik nagyobb motorjuk lesz hozzá.