Giugiaro 85 éves, a Bugatti szedánjából meg nem lett semmi
85 éves Giorgetto Giugiaro, a Bugatti EB112 pedig az ő munkája olyan szempontból is, hogy még a prototípust is az Italdesign Giuguaro építette 1993-ban.
A világ leggyorsabb négyajtós luxusautója lett volna. Sorsát talán az jellemzi legjobban, hogy 1993-ban Romano Artioli cégének hivatalos csődje előtt kilenc nappal állították ki a Frankfurti Autószalonon. A Bugattinak tehát egy bő hete volt még akkor.
Az EB110 szupersportautó szénszálas technológiájára épült, kézzel formázott alumínium karosszériával. Hatliteres V12 hengerenként öt szeleppel, 460 lóerővel és 590 Nm nyomatékkal.
Mindez hatsebességes manuális váltóval és összkerékhajtással párosítva. A Rolls-Royce ehhez képest a fasorban sem volt a kilencvenes évek elején.
Giorgetto Giugiaro a Bugatti örökségét tisztelve rajzolt egy igazán elegáns, a kor szellemének megfelelő, nagy tengelytávú sportszedánt.
A teljesítmény 38 százaléka ment az első tengelyre, így az EB112 pont olyan agilis a kanyarokban, mint egy klasszikus hátsókerekes luxusautó.
A Bugatti csődje után a prototípus az Italdesign gyűjteményében maradt Olaszországban, míg két további EB112-t a Monaco Racing Team fejezett be. Mindkettő fekete, Monaco és Svájc lakói.
A Bugatti az utóbbi időkben erősen építeni kezdte az Artioli-korszak kultuszát, az idén 85 éves Giorgetto Giugiaro pedig rég eladta az Italdesignt az Audinak.