Öregít, hogy Porsche 997 restomodok jönnek ki

2023.08.08. 09:34

Bejön ez a fenék? Nagyjából ezen fog múlni, hogy valaki kiad-e ezért a restomod Porsche 997-ért legalább 170 ezer eurót, hiszen az autó többi része nem változott annyit, hiába a 325-400 lóerős hathengeres, vagy épp a GT3-as első fékek a Brembo katalógusából. Ráadásul Csehországban készül a g11, a tervek szerint maximum 99 példányban.

489b8f 86c12a7e1386444592a3abb3207f6702~mv2

Valaki Porschékat épít át Európa keletebbik felén, sok szénszálas elemmel, jobb motorokkal és futóművel, valamint frankóbb belterekkel? Ilyet sem hallottunk még! Vagyis de.

És érthető is, hogy miért, hiszen a régi Porschék nem csupán jól tuningolhatóak, hanem kellően kapósak is a piacon. Ám mikor a régi Porsche nem a szokásos 964, a kicsivel kevésbé elterjedt 993, és még csak nem is az olcsó 996, hanem rögtön a 2004-től gyártott 997-es 911 generáció, muszáj elgondolkozni a nyugdíjkérdésen is. Mármint olyan aspektusain, hogy a jelenlegi negyven alatti korosztálynak már valószínűleg nem lesz, tehát érdemes akár Porschékba is fektetni a hosszútávon extrém módon inflálódó magyar pénzt.

Elnézve a g99-et, tényleg nem tűnik rossz ötletnek.

Az utolsó hidraulikus kormányzással szerelt 911 széles verziójából kiindulva, a 3,6 vagy 3,8 literes hathengerest rozsdamentes acél perselyezéssel, új csapágyazással és szabadabb kipufogórendszerrel felvértezve akár 400 lóerőt ér el a cseh csapat. Az Edit Automotive restomod 997-ese ezzel együtt megtartja az olyan gyári kényelmi és biztonsági funkciókat is, mint a légkondi, a fűtött ülések és a kipörgésgátló.

A dizájn Petr Novague munkája, aki annak idején az Audi R8-ból épített modern Škoda szupersportautó koncepciójával tette le a névjegykártyáját.

Ő minden megrendelőnek segít majd kitalálni, milyen színekben és felszereltséggel nézne ki a saját g11-ük. A képek szerint a fehér fényezést az aranyra fújt kovácsolt felnikkel például jó kombinációnak tartja. Ezzel egyébként a Porsche is így szokott lenni, ha a motorsportos modellekről van szó.

Tehát egy 997 rövidebb váltóval, sperrdifivel, a GT3 fékekkel és a frissített beltérrel, valamint egy táblával, ami önti az exkluzivitást. Nehéz ezzel vitatkozni, mert gyűjtői hóbortként nagyon is működik.