2023.08.09. 12:37

Az Aston Martin nagy visszatérését, a TWR-es Jaguarból Astonná lett DB7-et Ian Callum tervezte, és 1994-ben jött ki. Öt évvel később sikerült belefaragni az 5,9 literes szívó V12-t is, ám addigra a Lotus segítségével fejlesztett egyedi alumínium platformon kész lett a Project Vantage is. 1998-at írunk, a detroiti autószalon pedig akkora volt a V12-es koncepcióautó sikere, hogy három évre rá kész lett belőle a Vanquish is.

aston-martin-project-vantage-concept-car-1052281108-1 Totalcar

Ez a Project Vantage. Működőképes, ám nem helyezhető forgalomba. Huszonöt éves, és tényleg nem sokban különbözik a sorozatgyártott Vanquishtől, ami 2002-ben James Bond autója is lett, ismét a reflektorfénybe állítva a márkát.

Azóta már az is kiderült, hogy Ian Callum negyed századdal bölcsebben mit módosítana a formáin, tudomásul véve azt is, hogy az eredeti immár klasszikus Aston Martinnak számít.

Tehát a Project Vantage. A Pistonheads szerint az amerikai turné után 1998-ban megmutatták egy klubtalálkozón, majd tizenhat évvel később egy Vanquish ünnepségen is, szintén Angliában. Egyébként az Aston Martin raktárában maradt egészen 2016-ig, szétszedett, meglehetősen szomorú állapotban.

2017-ben viszont restaurálták, így most tökéletes, működő és esztétikai szempontból is gyönyörű állapotban várja új gazdáját. Lehet használni pályán, mehet rendezvényekre tréleren, fontosságához pedig nem fér kétség az Aston Martin modern történetében. Ha ugyanis a Project Vantage utódja, a Vanquish nem válik be csúcsmodellként, ma aligha lenne DB12.

Már az eltérő hátsó lámpákért megéri, hogy a tükröket ne is említsem...