Az Isuzu Japán egyik legrégebbi járműgyártója, mely a nyolcvanas évek elejétől a Lotus segítségével fejlesztette sportosabb autóinak futóművét. Ezért jó az immár beszerezhetetlen Piazza, és ezért került 1991-ben Isuzu V12 a Lotus Forma-1-es autójába is, hogy aztán végül az Isuzu Como F1 Super Truck koncepcióban végezze az egész fejlesztés.

Nem új történet ez, és az Isuzu sem titkolja, hiszen a saját múzeumában van kiállítva egy a legyártott néhány P799WE-kódszámú, egyébként 3,5 literes és 75 fokos hengerszögű dupla vezérműtengelyes V12-es kísérleti motorból. Lássuk hát, mi is történt, ha már újra felfedezte a The Drive.
A végül 14,000-et forgó, korai verziójában 646 lóerőt 12,000-nél, 401 Nm-t pedig 10,000-nél leadó motor mellékes fejlesztésnek indult elvileg négy mérnökkel, a C-csoportos prototípusokról ábrándozva. Később lett belőle Forma-1-es jelölt a Lotus számára, ekkor már 765 lóerővel 13,500-as fordulaton, illetve 417 Nm nyomatékkal 11,500-nál.

A Lotus akkoriban nem teljesített túl jól a Forma-1-ben a 102-vel, és bár a tragikusan elpazarolt Lamborghini V12-t az 1991-es évadra a 3,5-literes Judd V8-ra cserélték, így létrehozva a 102B-t, Silverstone a tökéletes alkalomnak bizonyult arra is, hogy bemutatkozzon a 102C, az Isuzu V12-es motorjával Johnny Herbert és Mika Häkkinen mögött.
Kár, hogy a versenyautót nem erre a súlyelosztásra tervezték.
Az Isuzu V12 nem teljesített rosszul, ám mivel nehezebb volt a Judd V8-nál, és nyomatékban sem nyújtott többet, a Lotus inkább a megbízható versenymotornál maradt, beérve az Isuzu 1,6-os négyhengerével az elsőkerék-hajtású Elanban.
Miután a Lotus-csapatfőnök Peter Collins visszautasította a V12-et, lassan a japán gazdaság is összeomlott, így az Isuzu nem tehetett mást, mint hogy a nagy hajrában még bepakolja a kísérleti motort az őrületes Como F1 Super Truck koncepcióba.
Ezt Simon Cox tervezte, és ha mást nem is, azt mindenképp megmutatta, mire lehetne képes az Isuzu, ha hagyják kibontakozni a személyautók piacán is. Ám ahogy a Forma-1-es karrierből, úgy ebből sem lett semmi, főleg az Amerikai piac elhagyása után.
Az Isuzu pickupokban, teherautókban és buszokban továbbra is erős, a Lotus pedig már rég a kínai Geely tulajdona, az elektromos átállás kapujában.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bő 2 millával megnyesték a Tesla Cybertruck árát
A gond azzal van, hogy a 2024-ben gyártott modellekre nem vonatkozik adókedvezmény.
- Hírek
Brutális összegért kelhet el a legkeményebb Subaru Impreza
A limitált Prodrive P25 az Impreza 22B modern átirata, és most eladó az egyik.
- Hírek
Mekkora autó kell a nyugdíjasoknak? Kimatekozták a németek
Kellenek a gombok is.
- Hírek
Visszatér a Yugo
Már egy koncepciójuk is van, amiből két év múlva kész autó lehet.
- Hírek
Felborult egy 165 tonnás szerelvény egy franciaországi hídon
Ijesztő lehet, amikor több mint száz tonna elkezd borulni.
- Hírek
Rossz ötlet: kamionnal tolatott az autóúton
A kamionos elrontotta a lehajtót, ezért úgy gondolta, hogy az a legjobb, ha visszatolat.
- Szerelem
Top10: Stabilan drága örökzöldek
Hol tart a hosszú ideje megfizethetetlennek látszó típusok ára manapság?
- Hírek
2027-ben érkezhetnek a BYD szilárdtest-akkumulátoros autói
Az évtized végére már az olcsóbb villanyautók is ilyennel lesznek felszerelve.
- Hírek
Egy méter mély jégbe fagyott egy halom autó Detroitban
Egy 1,4 méter átmérőjű fővezeték tört el.
- Hírek
Itt az új KRESZ tervezete: 140-es autópályák, cipzárelv, kötelező tompított
A kormány által bemutatott tervezetet márciusban láthatjuk.
- Közélet
Messziről tolató szomszéd, utólag azt mond, amit akarEzért hívj rendőrt a legkisebb koccanásnál is
Olvasónk teljes kártérítést követel, a biztosító viszont csak a felét fizetné. Kinek van igaza?
- Hírek
Gond lehet a biztonsági övekkel: 41 ezer Toyotát és Lexust hívnak vissza
A Toyota Camry, a Lexus NX és Lexus RX több változatát is visszahívják. Európában eladott autókat nem érint a probléma.
- Olajdoktor
Gázos autóba tényleg másfajta olaj kell?
Másképp: marketing bullshit-e az LPG specifikus olaj?
- Hírek
Drámai változások jöhetnek áprilisban
Trumpnál a 10 százalék egyenlő 25 százalékkal.
- Hírek
Koreai riválist kap a Volkswagen ID.Buzz
A Kia PV5 külső megjelenése szinte alig változott a koncepciautóéhoz képest.
- Nepperűző
Ötven pluszos párnak megbízható autót elsősorban ingázásra
Napi 15-20 kilométerre kellene. Fontos az alacsony szervizigény, a jó fogyasztás és a magas üléspozíció.
- Hírek
A restomod Maserati Shamal is egy aranyárú furcsa szépség
Összesen 33 darab készül belőle.
- Hírek
Tudod, ki őrültebb a szerelemnél? A gyorshajtó BMW-s!
Valentin-napon mértek be egy extrém tempóval verető BMW-t és egy Skodát.
- Hírek
Apró sérüléstől vált vezethetetlenné egy Rivian R1S Amerikában
Látszólag csak egy karc és egy repedés volt az autón, mégsem lehetett vele menni.
- Hírek
BYD: A kínai elektromos autók három-öt évvel járnak mindenki előtt
Azt is kimatekozták, miért nem kell tartaniuk a konkurenciától.
- Hírek
El kell búcsúznunk a legkisebb Mazdától
Az európai és az angol piacról is kivonják.
