Az Isuzu Japán egyik legrégebbi járműgyártója, mely a nyolcvanas évek elejétől a Lotus segítségével fejlesztette sportosabb autóinak futóművét. Ezért jó az immár beszerezhetetlen Piazza, és ezért került 1991-ben Isuzu V12 a Lotus Forma-1-es autójába is, hogy aztán végül az Isuzu Como F1 Super Truck koncepcióban végezze az egész fejlesztés.

Nem új történet ez, és az Isuzu sem titkolja, hiszen a saját múzeumában van kiállítva egy a legyártott néhány P799WE-kódszámú, egyébként 3,5 literes és 75 fokos hengerszögű dupla vezérműtengelyes V12-es kísérleti motorból. Lássuk hát, mi is történt, ha már újra felfedezte a The Drive.
A végül 14,000-et forgó, korai verziójában 646 lóerőt 12,000-nél, 401 Nm-t pedig 10,000-nél leadó motor mellékes fejlesztésnek indult elvileg négy mérnökkel, a C-csoportos prototípusokról ábrándozva. Később lett belőle Forma-1-es jelölt a Lotus számára, ekkor már 765 lóerővel 13,500-as fordulaton, illetve 417 Nm nyomatékkal 11,500-nál.

A Lotus akkoriban nem teljesített túl jól a Forma-1-ben a 102-vel, és bár a tragikusan elpazarolt Lamborghini V12-t az 1991-es évadra a 3,5-literes Judd V8-ra cserélték, így létrehozva a 102B-t, Silverstone a tökéletes alkalomnak bizonyult arra is, hogy bemutatkozzon a 102C, az Isuzu V12-es motorjával Johnny Herbert és Mika Häkkinen mögött.
Kár, hogy a versenyautót nem erre a súlyelosztásra tervezték.
Az Isuzu V12 nem teljesített rosszul, ám mivel nehezebb volt a Judd V8-nál, és nyomatékban sem nyújtott többet, a Lotus inkább a megbízható versenymotornál maradt, beérve az Isuzu 1,6-os négyhengerével az elsőkerék-hajtású Elanban.
Miután a Lotus-csapatfőnök Peter Collins visszautasította a V12-et, lassan a japán gazdaság is összeomlott, így az Isuzu nem tehetett mást, mint hogy a nagy hajrában még bepakolja a kísérleti motort az őrületes Como F1 Super Truck koncepcióba.
Ezt Simon Cox tervezte, és ha mást nem is, azt mindenképp megmutatta, mire lehetne képes az Isuzu, ha hagyják kibontakozni a személyautók piacán is. Ám ahogy a Forma-1-es karrierből, úgy ebből sem lett semmi, főleg az Amerikai piac elhagyása után.
Az Isuzu pickupokban, teherautókban és buszokban továbbra is erős, a Lotus pedig már rég a kínai Geely tulajdona, az elektromos átállás kapujában.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egyre kevésbé megbízhatók az új autók technológiái
Egy felmérés szerint a legtöbb gond a fedélzeti rendszerekkel és az okostelefonok integrációjával akad.
- Hírek
Visszatér a chiphiányos autódrágulás?
Az összes autót megdrágítják Trump vámjai, nem csak az importáltakat.
- Hírek
Hol töltsem a villanyautómat a szabadban? Jöjjön a járdavályú?
Furcsa megoldásokra is van példa.
- Hírek
Szürreálisan parkol és manőverezik a kínai szupersportautó
A közel ezer lóerős hajtáslánc nem csak brutális, de úgy néz ki, hogy precíz is.
- Hírek
Videón a Jaguar gigantikus elektromos újdonsága
Ezen az autón áll vagy bukik a Jaguar jövője, ezért mindent beleadnak a fejlesztésbe.
- Hírek
Jogsi nélkül ittasan vezetett, a rendőröknek azt mondta, hogy azért mert terhes
Különös indokkal próbálta meg kihúzni magát a büntetés alól egy 43 éves nő.
- Tesztek
Ott van benne a huligán, aki 18 éves koromig szerettem volna lenniVolkswagen Golf VIII GTI
Eredeti stílusával jogosan lehet vágyni az új GTI-re.
- Hírek
Felborult egy 165 tonnás szerelvény egy franciaországi hídon
Ijesztő lehet, amikor több mint száz tonna elkezd borulni.
- Hírek
A legnépszerűbb Volvo sem marad frissítés nélkül
Az XC90 után az XC60 is kap egy kisebb frissítést.
- Közélet
Lejárt műszakival, mégis hogyan jussunk el a vizsgaállomásra?
Létezik úgynevezett útvonalengedély, de a legtöbb esetben felesleges kiváltani, ha csak a vizsgaállomás az úti cél.
- Közélet
Lehengerlően látványos volt az F1 75 Live, de ebben a formában nincs sok értelme
Élőben, Londonban néztük meg az F1 évadnyitó megashow-ját
- Szerelem
Top10: Stabilan drága örökzöldek
Hol tart a hosszú ideje megfizethetetlennek látszó típusok ára manapság?
- Hírek
Rendőrség: nem éri meg a gyorshajtás, mégis csináljuk
Csak néhány percet nyernek vele az autósok, miközben veszélyeztetik a közlekedőket.
- Hírek
2027-ben érkezhetnek a BYD szilárdtest-akkumulátoros autói
Az évtized végére már az olcsóbb villanyautók is ilyennel lesznek felszerelve.
- Hírek
Brutális összegért kelhet el a legkeményebb Subaru Impreza
A limitált Prodrive P25 az Impreza 22B modern átirata, és most eladó az egyik.
- Égéstér
Az olcsó és jó Merci létezik
Megbízható, használt Merciről, 50 milliós Volvóról és egy elhagyott laptopról is szó lesz a legfrissebb Égéstérben.
- Hírek
Visszatér a Yugo
Már egy koncepciójuk is van, amiből két év múlva kész autó lehet.
- Hírek
Koreai riválist kap a Volkswagen ID.Buzz
A Kia PV5 külső megjelenése szinte alig változott a koncepciautóéhoz képest.
- Hírek
Bő 2 millával megnyesték a Tesla Cybertruck árát
A gond azzal van, hogy a 2024-ben gyártott modellekre nem vonatkozik adókedvezmény.
- Hírek
Egy méter mély jégbe fagyott egy halom autó Detroitban
Egy 1,4 méter átmérőjű fővezeték tört el.
- Hírek
Mekkora autó kell a nyugdíjasoknak? Kimatekozták a németek
Kellenek a gombok is.
- Hírek
Rossz ötlet: kamionnal tolatott az autóúton
A kamionos elrontotta a lehajtót, ezért úgy gondolta, hogy az a legjobb, ha visszatolat.
