A General Motors a pár éve jelentette be, hogy márkái elektromosítását a Cadillac-kel kezdik el. Ennek megfelelően már megkaptuk a Lyrig és a Celestiq villanyautókat, most pedig a hatalmas SUV, az Escalade elektromos változatát is bemutatták.
Hajtáslánc
Az Escalade IQ névre keresztelt modell a GM Ultium platformjára épül, és akár 24 modulból álló, 200 kilowattórás akkumulátort is képes befogadni. A hatótáv így 450 mérföld (724 kilométer), mely egyébként pont a belső égésű Escalade benzines és dízel változata közé esik.
A hatalmas akkutömbhöz jókora teljesítmény is társul: a megfelelő módban 750 lóerő a maximum, melynek hála ez a böhöm hobbiterepjáró kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsul százra, míg a vontatási kapacitás több, mint 3,6 tonna.
A fejlett architektúrának köszönhetően akár 800 voltos DC gyorstöltés is elérhető, így az autóba 10 perc alatt 100 mérföldre elég áram (161 kilométer) szalad bele. Az autó ezen kívül támogatja az egypedálos vezetést, az Ultium Energy Recovery (Ultium Energia Visszanyerés) rendszernek köszönhetően pedig képes „átcsoportosítani a kárba vesző energiát az akkumulátorból", hogy például azzal fűtse az utasteret.
Bár az autó várhatóan 2024-ben érkezik, egy évvel később válik elérhetővé hozzá egy szoftverfrissítés, mely után az Escalade IQ-ról akár a házunk teljes elektromos hálózatát is működtethetjük, így egy esetleges áramszünet miatt sem fog megállni az élet.
Megjelenés
Az Escalade IQ kívül jelentősen különbözik jelenlegi, belső égésű motoros testvéreitől: utóbbiak szögletes formái helyett az IQ vonalai gömbölydedebbek, kerekebbek. A változtatásoknak eredményeként az autó légellenállási együtthatója 15 százalékkal csökkent, így ez lett a legáramvonalasabb Escalade mely valaha készült. A légellenállás csökkentése a hatalmas, 24 colos kerekek esetében is fontos szempont volt: a felnik speciális kialakítsa az optimális irányba tereli az autó körül áramló levegőt.
Az autó elején egy egészen érdekes hűtőrácsot találunk. Ez képes a lamelláit aszerint nyitni és zárni, hogy éppen több vagy kevesebb levegőre van szükség az autón belül.
Az Escalade IQ hatféle színben lesz rendelhető, melyeket mind kérhetünk fekete tetővel. A két felszereltségi szint a magától értetődő Luxury és a Sport.
Beltér
Az utastérben a Cadillac tovább vitte a Celestiq-kel bevezetett letisztult dizájnvonalat. A műszerfalat két gigantikus, az A oszloptól A oszlopig érő képernyő foglalja el, melyeken át hozzáférhetünk az autó funkcióihoz. Az infotainment rendszer olyan beépített Google alkalmazásokkal érkezik, mint az Assistant, a Maps és a Play áruház.
Ha az autóban utazók még egy rövid ideig sem tudják nélkülözni a digitális örömöket, az opcionális, Executive második üléssornak hála már minden utas saját képernyőt kaphat.
A GM szintén büszke rá, hogy az Escalade IQ elejében hatalmas csomagtér lapul, de ha lehajtjuk a harmadik üléssort, hátul is tekintélyes hely jut a csomagoknak.
Egyéb újdonságok
A gyártó szerint az IQ egyik legnagyobb újítása a gombos ajtónyitás lesz. Ennek hála egyetlen gomb megnyomásával az összes ajtót egyszerre nyithatjuk és csukhatjuk, sőt, ha zsebünkben a kulcs, a vezető oldali ajtó automatikusan kitárul, ha az autóhoz sétálunk. Nem nehéz mondjuk olyan szituációkat elképzelni, ahol ezek az új vívmányok inkább rosszul jönnek.
Az elektromos Escalade adaptív légrugókat és mágneses vezérlésű felfüggesztést kap, így az autó szükség elestén képes növelni vagy csökkenteni a hasmagasságát. Az összkerék kormányzás alapfelszereltség.
A Cadillac IQ gyártása jövő nyáron kezdődik, az árcímkén pedig 130 ezer dollár, azaz 45,5 millió forint szerepel majd.