Rengeteg kínai márkára számíthatunk a Müncheni Autószalonon
Kína mobilitási ipara már arra fókuszál, hogy kiterjeszkedjen a globális piacra és tovább erősítse európai piacát. Így a kínai elektromobilitási szakkiállítás, a World New Energy Vehicle Congress (WNEVC) szeptember 6-án kerül megrendezésre a Müncheni Autószalon (IAA) részeként. Ez az első alkalom, hogy a WNEVC-t Kínán kívül rendezik meg.
Emiatt pedig rengeteg kínai autó- és akkumulátorgyártó cég fogja képviselni magát a rendezvényen. A német autóipari szövetség szerint kétszer több kínai márka lesz jelen, mint 2021-ben volt. Többek között jelen lesz a BYD, a Xpeng, a Leapmotor, a Seres, a Dongfeng és a CATL is.
A német autóipari szövetség ügyvezető igazgatója szerint jó döntés volt, hogy a WNEVC-et az IAA részeként tartják meg idén, mert így az autószalon még nemzetközibbé válik. „A WNEVC-vel való együttműködésünk jelentős jelzésként szolgál a Németország és Kína közötti együttműködésre” – mondta Jürgen Mindel.
Iparági elemzők szerint Kína erős jelenléte az IAA-n valamelyest fenyegetést jelenthet az európai gyártók számára, főleg a belépszintű villanyautó szegmensben. Ugyanis a kínai márkák ezen a szinten már rengeteg modellt árulnak, addig az európai gyártóknál nagyjából nincs is ilyen olcsónak nevezhető villanyautó. Pedro Pacheco, a Gartner elemzője elmondta, hogy ettől függetlenül az európai piac nagy kihívás lesz a kínai márkák számára is, ugyanis a dél-koreai márkáknak is évtizedekbe telt, mire felépítették piaci jelenlétüket, de még mindig nem piacvezetők.
A Müncheni Autószalont szeptember 5-től 10-ig rendezik meg, amelyről majd mi is fogunk tudósítani.