Előfizetnél a Fordod funkcióira? Egy új igazgató efelé fogja tolni a márkát
A Ford egymás után igazolja le a neves szakembereket részben a technológiai szektorból. Az indok a szokásos közhely: „varázslatos élménnyé” teszik az egyszerű autózást.
A Ford bejelentése szerint a jövőben az autógyártó vezetőségét erősíti Peter Stern, az Apple egyik veterán menedzsere – írja a CNBC. Az új vezető egy új részleget fog irányítani, amelynek az a feladata, hogy továbbfejlessze és segítse értékesíteni az autók szoftverekkel támogatott szolgáltatásait. A részleg neve Ford Integrated Services lesz.
Ez Sternnek valójában nem fog újdonságot jelenteni, ugyanis az Apple-nél utolsó megbízása a szolgáltatási divízió vezetése volt elnökhelyettesként. A vezetősegítő-rendszerek és más biztonsági megoldások, illetve az autók kényelmi szolgáltatásai gyorsan fejlődnek, ezzel pedig lépést kell tartania a Fordnak is. A szóban forgó rendszereket támogató szoftverek újabb és újabb változatait pedig előfizetéses rendszerben kínálják az autósoknak.
Ez az üzleti modell azonban megköveteli, hogy a programokat úgy fejlesszék, ahogy az a technológiai iparban szokás. A Ford olyan embert keresett, aki ismeri ennek a hátterét – derül ki Jim Farley, Ford-vezér szavaiból. A cégvezető arról is beszámolt telefonos sajtókonferenciáján, hogy a szoftverszolgáltatások több 100 millió dollár bevételt hoznak a vállalatnak, igencsak zsíros, 50 százalékos bruttó profitráta mellett. A Fordnak 550 ezer előfizetője van.
Stern az új vezetők bemutatkozásakor szokásos lelkendezéssel azt mondta, hogy olyan újításokat tervez, amelyek alapján a fogyasztók úgy fogják érezni: nem egyszerűen jó szolgáltatást, hanem „varázslatot” kapnak autójukhoz. Farley vezetése alatt a Ford egy sor vezetőt igazolt le az autóiparon kívüli gazdasági ágakból. Ezek közül nem egy jött a technológiai szektorból, hogy segítse a vállalat Ford+ névre keresztelt modernizációs programjának megvalósítását.