Az első Mercedes-AMG GT-t 2014-ben mutatták be, majd 2018-ban érkezett a négyajtós változat, vagyis a 4 Door. Azóta kismillió verziót élt meg a típus, most pedig megérkezett a teljesen új, 2024-es modell.
Már egy ideje lehetett tudni, hogy érkezik majd az újdonság, sőt, egy olvasónk még egy álcázott példányt is szpottolt Szombathelyen. Most már nincs álca, itt az új Mercedes-AMG GT és tartogat néhány érdekes részletet.
A külsőhöz igen visszafogottan nyúltak: ugyan finomították az eredeti modell arányait, az összkép nagyon hasonló, így aztán az új GT semmit nem vesztett a karakteréből. A motorháztető továbbra is gigantikus, a tetővonal pedig sikkesen ível az autó hátulja felé. A fényszórók nem változtak sokat, viszont a maszk óriási lett, ami a régi modell Black Series változatát idézi.
Az első és hátsó sárvédő szélesítései markánsabbak, illetve az egész kaszni még inkább hasonlít egy kavicsra, annyira kisimították az éleit. Hátul egy vonallal húzták össze a lámpákat, illetve a hátsó diffúzor és a kipufogók beleilleszkednek a Mercedes mostani stílusába. Az látszik, hogy az új GT megkapott minden apróságot, hogy modernebbnek tűnjön, az összkép mégis nagyon keveset változott. Azt is érdemes megemlíteni, hogy bár a Mercedes ezt így nem mondja ki konkrétan, de tulajdonképpen az új GT egy zárt SL.
A beltérben sincs semmi jelentősen újszerű: belülről gyakorlatilag akármelyik másik Merci is lehetne (de leginkább az SL). Nagy, digitális műszeregység, a középkonzolt követő, félig fekvő központi kijelző, hangulatfények és hangsúlyos légbeömlök. Ezeken felül a szokásos apróságok is teljesen olyanok, amiket manapság megszokhattunk a márkától.
A motoroknál kellemetlen meglepetés lehetne egy négyhengeres, de a C63 S után ilyesmit nem mertek meglépni. Kizárólag kézzel készült, duplaturbós, négyliteres V8-asokkal kínálják a GT-t. Kétféle teljesítményszint közül lehet választani: a gyengébb, vagyis a GT 55 469 lóerőt és 700 Nm-t tud, míg az erősebb, GT 63 nevű változatból 577 lóerőt és 800 Nm-t hoztak ki. Előbbi 3,8 másodperc alatt éri el a százas tempót, utóbbinak ehhez elég 3,1 másodperc.
Az erősebbik változat végsebessége 315 km/h, a gyengébbik pedig maximum 295 km/h-val tud menni. Érdekes fordulat, hogy mindkét változat összkerékhajtást kap, illetve egyikbe se szerelnek fejlett hibrid rendszert, mint például az előző GT 4 Door csúcsváltozatába. A tömege viszont nem gyenge: éppen 2 tonna alatt marad, ami egy sportos kupé esetén semmiképp nem nevezhető kevésnek.
Mivel nem alsó polcos modellről van szó, az új GT is megkapja a legtöbb, mostanában elérhető technikai finomságot. Például lesz elektronikus vezérelt, önzáró differenciálmű és összkerékkormányzás is. Ahogy a C63 S-ben, úgy a GT-ben is lesz olyan funkció, ami a versenypályás veretésben segít, méghozzá úgy, hogy mutatja az ideális íveket.
Az alapáron 20 colos, felárért pedig 21 colos felnik mögött elöl 390 milliméteres fékek dolgoznak, de később érkezik a karbon-kerámia tárcsás változat. Utóbbinál az első tárcsák mérete is 420 milliméterre növekszik.
Nem véletlen, hogy 2024-es modellként hivatkoznak az új Mercedes-AMG GT-re, ugyanis az első példányok érkezésére valamikor jövőre lehet majd számítani. Azt egyelőre nem árulták el, hogy pontosan mikor szállítják az első darabokat, ahogy azt sem tudjuk, hogy mennyit kérnek majd az újdonságért.
Forrás: Mercedes