Az első Mercedes-AMG GT-t 2014-ben mutatták be, majd 2018-ban érkezett a négyajtós változat, vagyis a 4 Door. Azóta kismillió verziót élt meg a típus, most pedig megérkezett a teljesen új, 2024-es modell.
AMG GT: a Porsche-gyilkos Mercedes
Kétféle változatban érkezik az új sportkocsi, amelyről a sirályszárny-ajtók ugyan eltűntek, de cserébe jóval elérhetőbb lesz.
Már egy ideje lehetett tudni, hogy érkezik majd az újdonság, sőt, egy olvasónk még egy álcázott példányt is szpottolt Szombathelyen. Most már nincs álca, itt az új Mercedes-AMG GT és tartogat néhány érdekes részletet.

A külsőhöz igen visszafogottan nyúltak: ugyan finomították az eredeti modell arányait, az összkép nagyon hasonló, így aztán az új GT semmit nem vesztett a karakteréből. A motorháztető továbbra is gigantikus, a tetővonal pedig sikkesen ível az autó hátulja felé. A fényszórók nem változtak sokat, viszont a maszk óriási lett, ami a régi modell Black Series változatát idézi.
Az első és hátsó sárvédő szélesítései markánsabbak, illetve az egész kaszni még inkább hasonlít egy kavicsra, annyira kisimították az éleit. Hátul egy vonallal húzták össze a lámpákat, illetve a hátsó diffúzor és a kipufogók beleilleszkednek a Mercedes mostani stílusába. Az látszik, hogy az új GT megkapott minden apróságot, hogy modernebbnek tűnjön, az összkép mégis nagyon keveset változott. Azt is érdemes megemlíteni, hogy bár a Mercedes ezt így nem mondja ki konkrétan, de tulajdonképpen az új GT egy zárt SL.
A beltérben sincs semmi jelentősen újszerű: belülről gyakorlatilag akármelyik másik Merci is lehetne (de leginkább az SL). Nagy, digitális műszeregység, a középkonzolt követő, félig fekvő központi kijelző, hangulatfények és hangsúlyos légbeömlök. Ezeken felül a szokásos apróságok is teljesen olyanok, amiket manapság megszokhattunk a márkától.
A motoroknál kellemetlen meglepetés lehetne egy négyhengeres, de a C63 S után ilyesmit nem mertek meglépni. Kizárólag kézzel készült, duplaturbós, négyliteres V8-asokkal kínálják a GT-t. Kétféle teljesítményszint közül lehet választani: a gyengébb, vagyis a GT 55 469 lóerőt és 700 Nm-t tud, míg az erősebb, GT 63 nevű változatból 577 lóerőt és 800 Nm-t hoztak ki. Előbbi 3,8 másodperc alatt éri el a százas tempót, utóbbinak ehhez elég 3,1 másodperc.
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni
A motorja feleakkora, mint az elődjének, miközben 680 lovat és 1020 Nm-t tud, tehát nem kérdés, hogy embertelenül gyors. De közben jó is?
Az erősebbik változat végsebessége 315 km/h, a gyengébbik pedig maximum 295 km/h-val tud menni. Érdekes fordulat, hogy mindkét változat összkerékhajtást kap, illetve egyikbe se szerelnek fejlett hibrid rendszert, mint például az előző GT 4 Door csúcsváltozatába. A tömege viszont nem gyenge: éppen 2 tonna alatt marad, ami egy sportos kupé esetén semmiképp nem nevezhető kevésnek.
Mivel nem alsó polcos modellről van szó, az új GT is megkapja a legtöbb, mostanában elérhető technikai finomságot. Például lesz elektronikus vezérelt, önzáró differenciálmű és összkerékkormányzás is. Ahogy a C63 S-ben, úgy a GT-ben is lesz olyan funkció, ami a versenypályás veretésben segít, méghozzá úgy, hogy mutatja az ideális íveket.
Az alapáron 20 colos, felárért pedig 21 colos felnik mögött elöl 390 milliméteres fékek dolgoznak, de később érkezik a karbon-kerámia tárcsás változat. Utóbbinál az első tárcsák mérete is 420 milliméterre növekszik.
Nem véletlen, hogy 2024-es modellként hivatkoznak az új Mercedes-AMG GT-re, ugyanis az első példányok érkezésére valamikor jövőre lehet majd számítani. Azt egyelőre nem árulták el, hogy pontosan mikor szállítják az első darabokat, ahogy azt sem tudjuk, hogy mennyit kérnek majd az újdonságért.
Forrás: Mercedes

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
