Néhány Ferrariból 3 év múlva kapsz először, ha egyáltalán

2023.08.24. 10:27

A Ferrari egyes modelljeire három év a várakozási idő, de a gyár vezetőségének eszébe sincs felpörgetni a termelést. 

A hosszú várólista ellenére a Ferrari nem szándékozik lényegesen növelni termelését – mondta a CNBC-nek Benedetto Vigna, az autógyártó vezérigazgatója.

Beszélt arról, hogy a Ferrari az az autómárka, amely nem próbálja növelni az eladott autók számát, annak ellenére könnyedén el tudnának adni kétszer annyi Ferrarit, mint amennyit jelenleg gyártanak. A vállalatnak nagyon-nagyon fontos, hogy kik az ügyfelei.

Az eladott autók száma és az exkluzivitás fenntartása sosem volt fontosabb a Ferrarinak, mint most. A vállalat részvényeinek ára az elmúlt egy évben 44 százalékkal ugrott meg. A sportautó-gyártó többet ér, mint mondjuk a Ford vagy a General Motors. A részvényesek egy része természetesen úgy véli, hogy eladhatnának több autót is, ami tovább növelné papírjaik értékét.

Ferrari

A Ferrarik tulajdonosai viszont abban érdekeltek, hogy amikor túl akarnak adni autóikon, akkor se kelljen csalódniuk. Ennek az a titka, hogy számíthatnak az egyes modellekből gyártott darabszám korlátozottságára. Ferrarikból a használtautó-piacon is mindig kisebb lesz a kínálat a keresletnél.

Egyszerűen nincs

A Ferrari 13 221 autót gyártott 2022-ben, ami 18,5 százalékkal több a 2021-es mennyiségnél. Ennek ellenére a Purosangue SUV-kre és néhány más modellre három évet vagy még ennél is többet kell várnia a vevőnek. Számos érdeklődő azt mondja, hogy még a várólistára sem sikerült felkerülnie, mivel egyszerűen nem készül elég autó abból, amit kiszemelt.

Az autógyártó ugyan új üzemet épít, ám abban a hibrid és az elektromos meghajtású Ferrarik fognak készülni. Az első teljesen elektromos autót 2025-ben dobják piacra. Egyelőre nem döntötték el, mennyit fognak gyártani a részben vagy teljesen villany-Ferrarikból.

A korlátozott kínálat ellenére a cég meg tudta fiatalítani vevőkörét. Vigna beszámolója szerint az elmúlt tíz negyedévben nőtt a Ferrarit vásárló vagy arra várok száma, és ügyfeleik 30 százaléka fiatalabb 40 évesnél. Főként az új vevők között nőtt a fiatalabbak aránya.