- Magazin
- Hírek
- volkswagen
- volkswagen california
- vw
- volkswagen california concept
- volkswagen multivan
- volkswagen t7
- lakóbusz
Az új Volkswagen California hosszú utazásért kiállt
Nehéz elhinni, de az 1988-as első California óta a mai 6.1-es verzióval együtt a Volkswagen már 260 ezer lakóbusznak talált gazdát.
Erre itt az új T7 California szinte gyártásérett verziója. Az MQB platformon, hibrid opcióval és elektromos hatótávval. A 12 voltos töltésekkel nem lesz probléma.
A koncepciót egy majdnem két méter magas opcionális tetősátorral is felszerelték, hiszen ez a műfaj legnagyobb dobása.
Az új California funkciói három zónára osztják a teret. Az első a külső sátor a rakodótérrel, a második a kabin belseje a konyhával, a harmadik pedig a konyhával egybenyitott külső terasz.
Egy Multivan méretében nehéz ennél komplettebb lakóbuszt találni, a T7 pedig eleve magas felszereltséggel érkezik.
Én is mindenhova viszek magammal egy kisebb padot, hátha leül mellém valaki.
Régen a Westfalia volt a Volkswagen gyári partnere, mára viszont házon belül intézik a lakóbuszozást. A VW közben dolgozik az ID Buzz California fejlesztésén is, a hosszú tengelytávos modellre építve.
Az ülések 180 fokban forognak, állítható magasságúak és egyenként kivehetőek, így beférnek a biciklik is, ha nem akarjuk őket a csomagtérfedélre szerelni.
Ha hosszú az út, és többen utazunk, ez a legkényelmesebb konfiguráció. Egészen olyan, mint egy mindennel felszerelt üzleti Multivan.
Mikor viszont egy nappalira vagy konyhára van szükség, teljesen megváltozik a California beltere, egyfajta nyitott fémsátorként funkcionálva.
A hotelszoba helyett, tényleg nem rossz.
Étkezések, társasjátékozás, az úgynevezett közösségi tér eső idején, vagy épp vezetés közben.
Két California viszonylag ritkán áll majd egymás mellett.
230 voltos elektromos és gázos sütők is rendelkezésre állnak a lakóbuszozás rajongóinak.
Tárolóhelyből sincs hiány, a porcelán pedig mindig védett marad a zötykölődéstől.
A jövőre esedékes California ellen a Ford a Transit Custom Nuggetet indítja alternatívaként, a Westfaliával közösen.
A kéttónusú festés is a Volkswagen buszok egyik védjegye.
Csak az avatott szemek szúrják ki, hogy ez nem egy sima Multivan.
A történet persze a Transporterrel indult 1988-ban.
Ez még koncepció, de gyakorlatilag változatlan formában kerül majd piacra 2024-ben.
Nőtt a tengelytáv, a hibrid hajtáslánccal pedig az elektromos hatótáv is adott.
A beltéri funkciókat irányító tablet a C-oszlopon kapott helyet, ám az elöl ülők sem fognak unatkozni.
Transporterből Multivan, Multivanből California.
Made in Hannover.