Bár egyelőre jelentőse az Xpeng vesztesége, a tervek szerint a jövő jól alakulhat.
A kínai Xpeng villanyautó-gyártó költségcsökkentésekkel és a német Volkwagennel kötött együttműködéssel akarja ledolgozni veszteségeit – írta a CNBC. A vállalat ugyanis 2020 augusztusi amerikai tőzsdei bevezetése óta a legnagyobb veszteséget könyvelte el 2023 második negyedévében.
Az eredmény mínusz 2,8 milliárd jüan lett, ami nagyobb volt az elemzők 2,13 milliárdos várakozásánál. A cégvezetés 2025-re akarja egyenesbe hozni az autógyártót, azaz elérni a nullszaldót. A Xpeng április és június között 23 205 autót adott el, ami majdnem egyharmadával kevesebb az előző év azonos időszakában értékesített 34 422-nél.
A válaszul a cég egész szervezetén átnyúló költségcsökkentési intézkedéseket hoztak. Ezek közül az egyik legnagyobb az intelligens vezetési rendszerekre fordított kiadások elfelezése lesz.
Kínában az elektromos autók kereslete a gazdaság általános gondjai ellenére elég erős maradt, miközben a verseny intenzívebbé vált 2023 első felében. A piaci szereplők egyre-másra jelennek meg új modelljeikkel éles árversenyt is vívva egymással – mondta Brian Gu, a Xpeng elnökhelyettese.
A BofA Securities, a Bank of America befektetési cége arra számít, hogy a Xpeng és a Volkswagen együttműködése javítja a kínai autógyártó pénzügyi helyzetét és beszállítói láncának menedzselését. A VW júliusban jelentette be, hogy 5 százalékos részesedést vásárol a cégben 700 millió dollár (közel 250 milliárd forint) befektetésével.
Az érkező új modellek, a meglévők frissítése szélesíteni fogja a palettát. Az együttműködésnek köszönhetően a költségek is kordában tarthatóak. A BofA ezért emelte az Xpeng részvényeire adott ajánlását. A korábbi 16,30 dollár helyett 22 dolláron is vételre ajánlják az utóbbi napokban 17 dollár felett jegyzett papírt.