Ez a 911 846 kiló, 11 ezret forog, léghűtéses és tűzokádó

2023.08.29. 06:16

Richard Tuthill nem ma kezdte a klasszikus és egyéb Porschék átépítését, és még a rally műfaja sem ismeretlen számára. Chris Harris dolgozott már a Singernek is, mint felbérelhető tévés celeb és hasznos tanácsokkal szolgáló amatőr versenyző egy csomagban, ám régebb óta Tuthill haverja. Tuthill pedig most megmutatta a 911K-t, minden idők legkönnyebb utcai 911-ét az első generációs karosszériával.

Z9A3657-1536x1025

A legkönnyebb ilyen alakú Porsche speciel pont Óbudán készül, és Kamm 912C-nek hívják. Hasonló iskola. A gyári acélpadló, felette pedig kvázi minden szénszálból. A különbség, hogy a 912C egyedi építésű kétliteres négyhengeres motort használ a 901-es Porsche váltó áttervezett verziójával, míg a 911K 3,1-literes hathengerest a 915-ös szériájú magnéziumházas Porsche váltóval, immár hatsebességessé alakítva.

Mit érdemes még tudnunk a Tuthill 911K-ról? Például azt, hogy folyadékokkal együtt 846 kiló. A motorja pedig duplavezérműtengelyes, négyszelepes hengerfejekkel. Valamiért 11,000-et forog, durván pedig 350 lóerős.

33 darab ilyen Porsche-átépítést tervez a Tuthill, Chris Harris pedig elintézi annyival, hogy ez teljesen más, mint egy Singer. Más, mert közelebb van egy versenyautóhoz. Hidraulikus kézifékkel, rally gátlókkal, titán fél-bukócsővel.

Vicces módon még a Fuch-stílusú kerekek is szénszálasak, 15x7 és 15x9 méretben. Karbon-kerámiák a féktárcsák is, a Tuthill saját fejlesztésű féknyergeivel. A Porsche-pajzs is festett, szintén a fém nélkül.

A beltérben is rugalmas karbonból van minden, ami nem titánból. A váltógomb tehát titán, míg a kormánykerék és a hidraulikus kézifékkar szénszál.

Nem tudjuk, mennyibe kerül, és azt sem, ki fejlesztette ezt a rövid löketű 3,1-es Porsche motort, vagy hogy készült-e már több Tuthill 911K, mint ez a Kaliforniából indult, így hát balkormányos prototípus. Jól szól, és Kamm Mikivel is biztos beszélünk majd még róla.