Lázár János elrendelte a Budapest-Hegyeshalom vonal felújítását

2023.08.30. 15:30

A „legjobb, legkomplexebb beavatkozás végrehajtását” rendelte el Lázár János a Bécsbe tartó Budapest-Győr-Hegyeshalom vasúti vonalon, többek között a sínek rossz állapota miatt. Ugyanis már sebességkorlátozást kellett bevezetni a szakaszon, írta a Szabad Európa.

A portál információ szerint viszont a MÁV erre a projektre forrást már nem kap, ami igen jelentős kiadást jelente számukra. Viszonyításképpen részletezték, hogy a MÁV-nak egy évre 42 milliárd forint áll rendelkezésére, hogy a teljes vasúti hálóztatot karbantartsa, felújítsa. A Budapest-Hegyeshalom vonal felújítása viszont 32,5 milliárd forintba kerülne.

A MÁV vezérigazgatója többször levelezett az ügyben Lázárral, amelyben kérte, hogy szerezzen forrást a felújításra, különben elmarad csaknem az összes, jövőre tervezett felújítása.

Viszont a Telex megkeresésére a MÁV azt írta, hogy rendelkezésre fognak állni a szükséges források a felújításhoz. Viszont azt nem árulták el, hogy pontosan mennyibe kerülne, ugyanis különböző beavatkozási tervek készülnek más-más forrásigénnyel.

Viszont felújítás ennek ellenére zajlik a vonal Győr-Hegyeshalom szakaszán, amit Mészáros Lőrinc cége, az R-KORD Kft. végez pár éve. A cég a beruházás „során kicserélik az elavult elektronikus biztosítóberendezések áramellátó berendezéseit, valamint a biztosítóberendezés kezelőfelületeit a tatai, az almásfüzitői és a hegyeshalmi vasútállomásokon, és ez utóbbit a komáromi állomáson is megújítják. A jelenlegi központi forgalom-ellenőrzési berendezés helyett egy korszerű, magasabb fejlettségi szintű központi forgalomirányítási rendszert (köfi) építenek ki a teljes vasútvonalon.”

Ennek a határidejét a MÁV 2023 augusztásra tette, de még csak a műszaki próbánál tartanak, és az üzembe helyezés év végére várható. A Szabad Európának a MÁV ezzel kapcsolatban annyit mondott, hogy nem késében vannak, csak átütemezték a tervet. A teljes műszaki tartalom kiépítésére 2024 szeptemberéig kerül sor.