Kiderült, mi okozta a Toyota-krachot: elcsúsztak egy banánhéjon
Informatikai probléma okozta a Toyota Japánban lévő üzemeinek egynapos leállását augusztus utolsó hetében – közölte a Reuters az autógyártó közleményére hivatkozva. Ám ha a világ egyik legnagyobb autógyártójának termelése leáll, adná magát, hogy valami nagyon extrém dolog történt, ám ennél prózaibb a helyzet.
Karbantartási munkákat végeztek azokon a szervereken, amelyeken a megrendeléseket kezelik, ám kiderült, hogy valamire nem számítottak: elszámolták, hogy a jövőben mekkora tárolókapacitásra lesz szükségük és a kellő háttértár hiányában leállt a rendszer.
A jó hír az, hogy nem valamilyen gátlástalan kibertámadásról van szó, rossz hír pedig, hogy még egy akkora személyzettel rendelkező cégnél is történhetnek elemi hibák, mint a Toyota. Az informatikai rendszert helyreállították, miután az adatokat áttöltötték egy olyan szerverre, amely rendelkezett a kellő tárolókapacitással – állította a Toyota közleményében.
A karbantartás a cég szerint megelőző karbantartás keretében történt, amelyet a szervereken szoktak végezni. Ugyanakkor a Reuters az ügyhöz közel álló két forrásból úgy tudja, hogy valójában akkor ütött be a krach, amikor frissíteni akarták az autógyártó alkatrészrendelési rendszerét. Kérdésként felmerülhet, mennyit kell hajlongania főnökei előtt annak az informatikusnak, aki nem gondolt rá, hogy az újításhoz nagyobb számítástechnikai teljesítményre lesz szükség. A gyárak egyébként az egynapos leállást követően augusztus 30-án újraindultak.