Bemutatták az új VW Tiguant, ami akár dízellel is választható
Párszor már „véletlenül” kiszivárogtak a Volkswagen Tiguan harmadik generációjáról készült képek, de a gyártó ezidáig várt, hogy hivatalosan is bemutassa egyik legsikeresebb modelljének új generációját.
A Tiguant a Volkwagen MQB evo architektúrájára építették. Többek között ennek köszönhető, hogy legalább négy motor/meghajtás variáció közül lehet majd válogatni. Ugyanis a Tiguan PHEV-ként, mild hibridként, benzinmotorral (TSI), vagy akár dízelmotorral (TDI) is kérhető.
A plug-in verzióról közölték, hogy tisztán elektromos hatótávja 100 km körüli, valamint először lesz az alapfelszereltség része az 50kW-os gyorstöltő. A plug-inekből lesz egy erősebb 268 lóerős, és egy gyengébb 201 lóerős verzió is. Mindkét modellben egy 19,7 kWh-s akkupakk foglal helyet, az egyedüli különbség az lesz, hogy az előbbinek mind a négy, az utóbbinak pedig csak az első kerekei hajtanak.
A lágy-hibrid variánsban egy 1,5-ös négyhengeres turbómotor foglal helyet, amihez egy 48 voltos lítium-ion akkumulátor társul. Ebből 128 és 148 lóerős verziók lesznek elérhetőek. De választható a hibrid hajtás nélküli, 2,0-literes TSI is, amiből lesz 201 és 262 lóerős verzió. A kétezres turbódízelből is két változat készül: egy elsőkerekes 148 lóerős, vagy a 4Motion 190 lóerővel. Viszont motortól függetlenül mindegyik Tiguan automata váltóval érkezik.
Külsőre is jelentősen megváltozott a modell, a kis crossover hasonlít az ID.4-re. A kabin már könnyen megkülönböztethető az ID.4-től, odabent jelentős változtatások, újítások történtek. Az egyik ilyen a Driving Experience Switch (Vezetési Élmény Kapcsoló), ami a váltó helyén található tárcsa (a váltókar pedig a kormány mögé került). Ez a menüben való navigálást hivatott leegyszerűsíteni, hogy útközben ne a 38 centi széles kijelzőt kelljen tapizni. Ezeken kívül a műszerfal mindenhol hangulatvilágítást kapott.
Hölgyeim és uraim: az új normális
Ideális kapudrog a villanyautózás felé, a gondok majd akkor kezdődnek, ha elkezdesz vágyni valami keményebbre.
Méreteit pontosan nem árulták el, de azt írták, hogy magasságban és szélességében csaknem azonos az előző generációéval - tehát 1,84 m széles (tükrökkel 2,1) és 1,67 méter magas az Tiguan, viszont 3 centivel hosszabb elődjénél, vagyis 451 centiméter hosszú. Csomagtartója 652 literes, de a hátsó ülések lehajtásával ez bővíthető.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
