A Porsche 911 az egyik legmeghatározóbb sportautó, ami valaha készült, a népszerűsége pedig évtizedek óta töretlen. A sikert nem adják ingyen: a 911 mindegyik generációja ott volt a világ élvonalában, ráadásul olyasmiket is tud, amit semmi más. Nem csak brutál gyors, megbízható és elnyűhetetlen, egyszerre használható napi járkálósnak is és pályaautónak.

Vannak azonban olyan változatok is, amik annyira durvák, hogy közelebb állnak a versenyautókhoz, mint az utcaihoz: a jelenlegi, 992-es generációból a GT3 RS a legkeményebb rendszámos autó. Legalábbis a GT3 RS csak az utcai csúcs, utána már az olyan, kizárólag pályán használható változatok következnek, mint a GT3 R vagy az RSR.
Az autó, amiből valójában sosem szálltam ki
A GT3 RS felemel és mélybe lök, megrémít és szórakoztat, szívat és segít. A tökéletes autó továbbra sem létezik, de ez pokoli közel van hozzá.
Most érkezett a GT3 R rennsport, ami a sima R továbbfejlesztett változata, és természetesen a rendszám ezúttal sem téma, a kegyetlen tempó annál inkább. Mindez már a rennsport alapján eleve gyanús lehetett a németeseknek, hiszen ez magyarra fordítva versenysportot jelent.
A rennsport - a Porsche is kicsivel írja - már a külsejéről is levesz a lábáról, hiszen még a nem épp szerény GT3 RS-nél is meredekebben néz ki. A szélesített kasznival az újdonság egyszerre igen agresszív és felháborítóan gyönyörű. Minden porcikáján látszik, hogy pontos funkciója van, minden részletéről süt, hogy a tempó jegyében tervezték. Egyáltalán nem aprózták el a fejlesztést: egyedül a géptető és a tető egyezik a sima GT3 R-ével, az összes többi elem teljesen új.
Hatalmas szplitter, aprólékosan tervezett légbeömlők és gigantikus hátsó szárny jelzi, hogy az aerodinamikát nem vették félvállról. Nem volt könnyű dolguk, hiszen arra a GT3 RS-re kellett ráígérni, aminek még a lengőkarjait is a jobb légellenállás szerint tervezték. A dizájnban van egy kis retró kitekintés: a külső és a dekoráció a legendás Brumos 935/77-esre rezonál, amivel a Porsche a hetedik abszolút győzelmét húzta be Daytonában 1978-ban.
A 18 colos versenyfelnikre Michelin Pilot Sport M S9 versenygumik kerültek, amiket a Michelin kimondottan ehhez az autóhoz tervezett. A fékrendszer az AP Racing terméke, és fejlesztették az R-hez képest: így egy egész kilóval csökkent a rugózatlan tömeg. A futóművet a KW szállítja, állítható és kimondottan versenyzéshez tervezték.
Belül is teljesen egyértelmű, hogy nem utcára szánt autóról van szó: a rennsport belseje alig emlékeztet egy utcai 911-esére. Bukókeret, vékony, karbonból készült elemek, temérdek kijelző, versenyülések és tiszta funkcionalitás fogadja majd a leendő pilótákat. Érdekesség, hogy ezúttal nincsenek tükrök, azokat kamerák helyettesítik, ez pedig egyben magyarázat is a kijelzők mennyiségére is. Egyébként az autó megfelel az FIA biztonsági előírásainak.
Ezek után talán nem meglepő, hogy a motort is tovább húzták: a 4,2 literes, hathengeres bokszer 620 lóerőt tud, ami annak fényében elég meredek, hogy szívómotorról van szó. A 9400-ig forgatható motor dugattyúin és vezérműtengelyein is változtattak. A hatfokozatú, szekvenciális váltó a hátsó kerekeket hajtja, és szinte teljesen megegyezik a sima GT3 R-ben használt egységgel.
A 620 lóerős teljesítmény mindössze 30 lóerővel marad el a legerősebb utcai 911, vagyis a Turbo S 650 lóerejétől, és ezt egy szívómotorból préselték ki. A tömege viszont bő 400 kilóval kevesebb: a GT3 R rennsport versenykészen is csupán 1240 kilós, ami azt jelenti, hogy egy lóerő csupán 2 kilót mozgat. Ebből az következik, hogy a menetdinamika még versenyautós szinten is nagyon durvának ígérkezik.
Varázslók, Porschék és egy csipet valóság
Rajongástól túlfűtött mese a művészeti ágról, amit úgy hívnak: vezetési élmény.
A szexi karbon kasznielemekbe burkolt, csodálatos versenyautó ára pont annyira visszafogott, mint maga az autó: 1 046 000 dollárt, azaz nagyjából 385 millió forintot kérnek érte. Azonban még annak sincs sok esélye megkaparintani egyet, akinek van rá pénze, hiszen mindössze 77 darabot gyártanak belőle.
Forrás: Porsche

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Belsőség
340 millió forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
