A Skoda hét éve mutatta be a Kodiaqot, amiből globálisan több mint 800 ezer darabot adtak el. Az első generációt már nyugdíjazták, és hivatalosan is bemutatták a modell második generációját.
Az új Kodiaqot a gyártó 3-4 éve fejleszti, ugyanis rengeteg tesztelésen és finomításon esett át. Bár a rendezvényen hangsúlyozták, hogy a Skodának is fontos az elektrifikáció, ezért a jövőben hat elektromos modellt is láthatunk tőlük, de az új Kodiaqot még biztosan kaphatjuk elektromos hajtás nélkül, 2.0 literes TSI vagy TDI motorral.
Ugyanis benzines, dízel, mild hibrid és plug-in hibrid verziókban kezdik értékesíteni, első- vagy összkerékhajtással. A PHEV verzió, 204 kombinált lóerőt, és több mint száz kilométeres WLTP elektromos hatótávot ígér. A mild hibridbe pedig egy 150 lóerős 1.5-ös TSI motort szerelnek. Viszont az összes modell csak DSG automata váltóval lesz kapható.
Az autó elején biztonsági játékra mentek a dizájnerek. Modernebb megjelenésű lett a Kodiaq, de nagyon könnyen felismerhető benne az előző generáció. A nappali menetfénye hasonlít a Volvók Thor kalapácsa dizájnra, valamint a mai divatnak megfelelően összekötötték a kettőt. A hűtőrácsok között ugyanis csíkozottan is láthatunk LED-eket. Klaus Zellmer, a Skoda vezérigazgatója kiemelte, hogy az új generációnál felhagytak a króm használatával, helyette egy sötétebb fémszínt használtak.
Az autó oldalprofiljához sem nyúltak jelentősen, inkább maradtak a bevált receptnél. Elvégre, ha valami működik, akkor azon minek változtatni. Egyébként 6 centivel nőtt, így 4,758 mm hosszú.
A hátuljánál viszont merészebbek voltak a tervezők, de csak annyira, hogy maximum a márkán belüli SUV-kkal lehessen összekeverni az autót. A féklámpák már nagyon szűk relációs jeleket formálnak, amiket alul összekötöttek, valamint a kettő közé beékelték nagy betűközökkel a márka nevét. Ja, és feltűnt, hogy elölre az új embléma, hátulra az új betűtípus került?
A beltér viszont hozza a mai kor elvárt vívmányait, és a cég simply clever mottóját egy adag eleganciával. Mondhatni fontos változtatás, hogy a váltókar a kormány mögé került, ezzel teret adtak egy hatalmas, variálható középkonzolnak.
Efölött találhatjuk az úgynevezett Smart Dials-t, vagyis a többfunkciós tekerőket és fizikai gombokat.
A műszerfalon két kijelző kapott helyet: az infotainment-rendszeré 13", a digitális műszeregységé pedig 10". Opcionális lehetőségként head-up kijelző is kérhető bele. Az autó rengeteg biztonsági és kényelmi funkcióval lett ellátva, amelyek a közlekedést és parkolást hivatottak könnyebbé tenni.
Ergonomikus ülései környezetbarát műbőrből vannak, amik masszázs funkcióval is bírhatnak. Az autó beltere jobban variálható az előző generációhoz képest, ugyanis 5 dizájn közül lehet majd választani a sportline-nal együtt.
A Kodiaq csomagtere 910 literre nőtt, vagyis 75 literrel nagyobb, mint a jelenlegi modellé. Persze ez csak az ötszemélyes kivitelre igaz, a hétszemélyes csomagteréről nem esett szó.
Azt még nem árulták el, hogy a Kodiaq mikor lesz megvásárolható, valamint a kezdőárát sem említették. De azt már biztosra tudjuk, hogy kezdetben 9 színben lehet majd kapni.