A jávorszarvastesztek sokszor igen meglepő eredménnyel járulnak: például a Tannistesten is akadtak már érdekes eredemények, és olyan is volt, amikor egy Volkswagent vert el egy kínai egyterű.
Ilyen teszteket több helyen is végeznek: ilyen például a spanyol KM77 csapata is, akik rendszeresen próbálják ki a különböző autókat éles helyzetben. Nem csak jávorszarvasteszten, hanem szlalompályán is kipróbálják a típusokat, ami remek, hiszen árnyalja az összképet.
Most a mérges és erős, Mercedes-AMG SL 63-at vetették alá a tesztnek: a nagy és nehéz roadster azonban nem volt annyira agilis, mint amit a külseje ígér. A 77 km/h-s teszten a sofőr nem ismerte az autó reakcióit - direkt így tesztelnek első körben -, és fel is döntött pár bóját.
Kétféle vezetési módban is kipróbálták a Mercit, végül pedig 75 km/h-s sebességgel tudták bójadöntés nélkül megcsinálni a kikerülőmanővert. Az SL 63 gumijai remek Michelinek voltak, ráadásul egy összkerekes modellről van szó.
Összehasonlításképpen a jelenlegi, kényelemre hangolt, nem AMG-kivitelű S osztály csak 1 km/h-val teljesített gyengébben. Ugyanakkor például a szintén nehéz, Tesla Model S Plaid 82 km/h-s, míg a Porsche Taycan GTS 78 km/h-s belépési sebességgel teljesítette hibátlanul a feladatot.
A közepes eredményért okolhatnánk az SL tetemes tömegét, de az imént említett autók még nála is nehezebbek, bár az is igaz, hogy a súlyelosztásuk és súlypontjuk más. Azt azért érdemes megemlíteni, hogy bár az eredmány számszerűen nem a legjobb, a tesztet végző sofőrt azt mondta, hogy az SL 63 rendkívül kiszámíthatóan, jól reagál. Tehát egy relatíve egyszerűen kordában tartható autóról van szó, ami gyakorlati szempontok mentél igen fontos körülmény.
A kétturbós, 585 lóerős V8-assal szerelt csúcs-SL 22,8 másodperc alatt teljesítette a szlalomot, ami kerek 1 másodperccel marad el a Model S Plaid, és 1,3 másodperccel a Taycan GTS idejétől. Ezek egyébként nem rossz időeredmények, hiszen például egy Duster 27,6 másodpercet tud, egy Audi RS3 pedig 23,1 másodpercet.
Forrás: KM77