Szóval az i3 nem volt igazi BMW?
Legközelebb nem fogunk ennyire megosztó formatervű autóval piacra lépni – árulta el Frank Weber, a márka fejlesztési vezetője, és azt is hozzátette, a márkarajongók egy része nem is tartja igazi BMW-nek. Tény, hogy bátor húzás az i3-as BMW, pláne a 10 évvel ezelőtti, 2013-as viszonyok között, viszont az tény, hogy egy bárki számára felismerhető típus lett, és az autók iránt kevésbé érdeklődő réteget is meg tudták vele szólítani, annak ellenére, hogy a villanyhajtás biztos sikere akkor még egyáltalán nem látszott ennyire.
Az i3 nem csak a formája, hanem a technikája miatt is érdekes volt: itt használtak először tömeggyártású karbonszál-kompozit karosszériát egy elsősorban városi kisautóhoz, és az is kivételes volt, hogy az i3-ast eleinte hatótávnövelő (range extender) benzinmotorral is árulták.
Ennyire egyedi villanyautót azonban valószínűleg nem fogunk már látni a BMW-től: minden bizonnyal elképesztő fejlesztési és gyártási költségek mellett összesen 250 ezer darab i3-at gyártottak le és adtak el 9 év alatt – összehasonlításképp Nissan Leafből 12 év alatt 650 ezer ment el, Tesla Model 3/Y-ból pedig már két éve is többet gyártottak – negyedévente.