Már kétmillió Wankel-motort gyártott a Mazda
Amikor már bárki más feladta volna, a Mazda fogta magát, és csinált egy elektromos koncepciót olyan Wankel-generátorral, ami karbonsemleges hidrogénnel is mehet egy ideális világban. Mindez egy hete történt, tehát a remény örök.
A Mazda egyszerre kínálja a világ legjobb könnyű sportautóját, az MX-5-öt, és egy sportos SUV-t a saját vadonatúj, sorhatos turbódízel motorjával. Utóbbi a CX-60. Egyesek szerint a Mazdánál sok az őrült. Szerintünk a zsenialitást is ugyanott mérik, és most amúgy sem ez a lényeg.
A lényeg ugyanis az ünneplés, hiszen a Mazda 56 év után átlépte a kétmilliós álomhatárt a Wankelek gyártásával. Ráadásul azért sikerült ez épp most, mert miközben az utolsó Wankel-motoros sportautó, az RX-8 már 11 éve halott, a legújabb generátoros EV, az MX-30 R-EV egy apró bolygódugattyúst használ az áramtermelésre. Mi több, a Mazda szerint ugyanez a technológia valami sokkal izgalmasabbat is hajthat majd.
Csodás táblázat készült arról, milyen sikeres és kevésbé népszerű termékek kellettek 1961 óta ahhoz, hogy a gyártási szempontjából 1967-es kezdés után idén októberben átlépjék a kétmilliót. Persze nem rotorok számát tekintve, hanem komplett motorokból:
Szerintem ne is ragozzuk ezt tovább. Helyette itt egy óriási, görgethető galéria, és lehet fantáziálni arról, hogy milyen lehetett az élet Amerikában egy Wankel-motoros minitruck volánjánál.
Pár éve Budapest külvárosában, egy kertben találtam három RX-8-at, tartósan egymás mellé parkolva. Szomorú volt, ám mint említettem, a remény örök.