Kézi váltó nélkül érkezett a vadiúj Skoda Superb, láttuk élőben is

2023.11.03. 12:02

A Superbről már egy ideje csepegtette az információkat a Skoda: korábban már láttuk álcázva, megmutatták a belsejét, legutóbb pedig a külsőről készült skicceket tették közzé. A várakozásnak vége, most már tényleg bemutatták a kész Superbet.

Az újdonságot Prágában leplezték le, ahol Petrány Máté kollégánk élőben követte az eseményeket, és képeket is küldött a bemutatóról. Később jelentkezik egy hosszabb, nagyobb, színesebb anyaggal, de addig is nézzük, mit tud a Skoda újdonsága.

Ez már itt a negyedik generációs Superb, ami az előző, 2015-ben bemutatott modellt váltja. Ahogy azt sejteni lehetett a még álcát viselő autókról készült képek és a vázlatok alapján is, az új Superb arányai nem változtak, a kaszni vonalvezetéséhez csak finom nyúltak a dizájnerek.

A Superb finomabb, sokkal kevésbé szögletes vonalakat kapott, illetve megkapta a márka jelenlegi stílusjegyeit. Agresszívebb, szűkebb fényszórók kerültek rá, markánsabbak a lökhárítók, és határozottabbra húzott élek jellemzik a negyedik generációt, amiből kombi és limuzin is készül.

A külsőnél tehát inkább evolúcióban gondolkodtak, nem ugrottak nagyot. Ez nem baj, hiszen az újdonság remekül néz ki, továbbra is egy szép arányú, egyszerű formavilágú autó. A beltér cserébe sokat változott az elődhöz képest: a belső jóval barátságosabb lett a finoman hajló részleteivel és az egyszerű formáival. Ahogy azt sejteni lehetett, nagyobbak lettek a kijelzők és bekerült pár új extra is.

Az infotainment kijelzője 13 colos lett, tehát akkora, mint egy átlagos laptop, illetve megjelent a 15 wattos, vezeték nélküli gyorstöltés is, a töltőpad ráadásul hűti is a telefont, hogy ne melegedjen túl. Szerencsére maradtak a fizikailag is tekerhető és nyomkodható klímapanelnél. Az üléseket minden eddiginél ergonomikusabbnak és hátkímélőbbnek ígérik, lesz bennük masszázs is.

A belső tágasabb lett, pedig a tengelytáv az elődhöz hasonlóan maradt 2,84 méteres, miközben az új modell másfél centivel keskenyebb lett. A hossz 43 és 44 millimétert nőtt - a szedán 4,91 méteres, a kombi 4,9 méteres lett -, a szedán 12, a kombi 5 milliméterrel lett magasabb. Azt mondják, hogy nőtt a fejtér és a lábtér, illetve nagyobb lett a csomagtér is: a szedáné 645 literes lett, míg a kombié 690 literes (az előző kombi 660 literes volt).

Superbek idén Magyarországon

A Datahouse a D kategóriába (felső-közép) sorolja a Skoda Superbeket, ebbe a táborba tartoznak egyebek mellett a Volkswagen Passatok és Arteonok, a 3-as BMW-k, a Tesla Model 3 és a Mazda 6-os is. Idén január és október vége között 5285 új autó kelt el ebben a kategóriában, ami a teljes piac közel 6 százalékát jelenti. A Superbekből 783 kapott rendszámot ebben az időszakban, ez az osztálytoplista második helyére elég. Az első a Passat 975, harmadik pedig az Arteon 691 darabbal.

A motorpalettán hagyományos dízel és benzines motorokat találunk, tisztán elektromos hajtású Superb nincs, és a jövőben sem várható. A belépőszintet a 1,5 literes TSI jelenti, amit enyhe hirbrid rendszerrel egészítettek ki és 150 lóerőt tud. A kétliteres TSI-ből 204 és 265 lóerős változatok lesznek, utóbbi csak összkerékkel. Lesz kétliteres TDI 150 és 193 lóerővel, szintén az erősebbikhez jár majd összkerék-hajtás. Minden előbb említett motorhoz hétsebességes DSG-t lehet kérni, kézi váltó tehát egyáltalán nem lesz.

Lesz még tölhető hibrid is: a 1,5 literes TSI itt is 150 lóerőt tud, az elektromos rendszerrel együtt pedig 204 lóerő a maximális rendszerteljesítmény. Az akkupakk 25,7 kWh-sra nőtt, amivel a tisztán elektromos hatótáv a WLTP mérései szerint 100 kilométer. A tölhető hibrid változat elöl hajt, és ehhez hatsebességes DSG tartozik.

A negyedik generációs Skoda Superb első példányai 2024-ben érkeznek majd a kereskedésekbe. A magyarországi árakról egyelőre még nem esett szó.

Forrás: Skoda