Kézi váltó nélkül érkezett a vadiúj Skoda Superb, láttuk élőben is

2023.11.03. 12:02

A Superbről már egy ideje csepegtette az információkat a Skoda: korábban már láttuk álcázva, megmutatták a belsejét, legutóbb pedig a külsőről készült skicceket tették közzé. A várakozásnak vége, most már tényleg bemutatták a kész Superbet.

Kapcsolódó
Új Škoda Superb: Nagyobb karosszéria akár 265 lóerővel

Új Škoda Superb: Nagyobb karosszéria akár 265 lóerővel

A negyedik Superb ősszel érkezik szedán és kombi formában is. Utóbbi csomagtere már 690 literes, de 645 literes értékével a szedán is elnyel mindent.

Az újdonságot Prágában leplezték le, ahol Petrány Máté kollégánk élőben követte az eseményeket, és képeket is küldött a bemutatóról. Később jelentkezik egy hosszabb, nagyobb, színesebb anyaggal, de addig is nézzük, mit tud a Skoda újdonsága.

Ez már itt a negyedik generációs Superb, ami az előző, 2015-ben bemutatott modellt váltja. Ahogy azt sejteni lehetett a még álcát viselő autókról készült képek és a vázlatok alapján is, az új Superb arányai nem változtak, a kaszni vonalvezetéséhez csak finom nyúltak a dizájnerek.

Kapcsolódó
Öltöny, nyakkendő, Desert Eagle

Öltöny, nyakkendő, Desert Eagle

Az autópályán kinek jutna eszébe gyanakodni egy elegáns, metálbarna Superbre. Pedig lehetne, mert ez itt épp 370 lóerős, csak nem látszik rajta.

A Superb finomabb, sokkal kevésbé szögletes vonalakat kapott, illetve megkapta a márka jelenlegi stílusjegyeit. Agresszívebb, szűkebb fényszórók kerültek rá, markánsabbak a lökhárítók, és határozottabbra húzott élek jellemzik a negyedik generációt, amiből kombi és limuzin is készül.

A külsőnél tehát inkább evolúcióban gondolkodtak, nem ugrottak nagyot. Ez nem baj, hiszen az újdonság remekül néz ki, továbbra is egy szép arányú, egyszerű formavilágú autó. A beltér cserébe sokat változott az elődhöz képest: a belső jóval barátságosabb lett a finoman hajló részleteivel és az egyszerű formáival. Ahogy azt sejteni lehetett, nagyobbak lettek a kijelzők és bekerült pár új extra is.

Az infotainment kijelzője 13 colos lett, tehát akkora, mint egy átlagos laptop, illetve megjelent a 15 wattos, vezeték nélküli gyorstöltés is, a töltőpad ráadásul hűti is a telefont, hogy ne melegedjen túl. Szerencsére maradtak a fizikailag is tekerhető és nyomkodható klímapanelnél. Az üléseket minden eddiginél ergonomikusabbnak és hátkímélőbbnek ígérik, lesz bennük masszázs is.

A belső tágasabb lett, pedig a tengelytáv az elődhöz hasonlóan maradt 2,84 méteres, miközben az új modell másfél centivel keskenyebb lett. A hossz 43 és 44 millimétert nőtt - a szedán 4,91 méteres, a kombi 4,9 méteres lett -, a szedán 12, a kombi 5 milliméterrel lett magasabb. Azt mondják, hogy nőtt a fejtér és a lábtér, illetve nagyobb lett a csomagtér is: a szedáné 645 literes lett, míg a kombié 690 literes (az előző kombi 660 literes volt).

Superbek idén Magyarországon

A Datahouse a D kategóriába (felső-közép) sorolja a Skoda Superbeket, ebbe a táborba tartoznak egyebek mellett a Volkswagen Passatok és Arteonok, a 3-as BMW-k, a Tesla Model 3 és a Mazda 6-os is. Idén január és október vége között 5285 új autó kelt el ebben a kategóriában, ami a teljes piac közel 6 százalékát jelenti. A Superbekből 783 kapott rendszámot ebben az időszakban, ez az osztálytoplista második helyére elég. Az első a Passat 975, harmadik pedig az Arteon 691 darabbal.

A motorpalettán hagyományos dízel és benzines motorokat találunk, tisztán elektromos hajtású Superb nincs, és a jövőben sem várható. A belépőszintet a 1,5 literes TSI jelenti, amit enyhe hirbrid rendszerrel egészítettek ki és 150 lóerőt tud. A kétliteres TSI-ből 204 és 265 lóerős változatok lesznek, utóbbi csak összkerékkel. Lesz kétliteres TDI 150 és 193 lóerővel, szintén az erősebbikhez jár majd összkerék-hajtás. Minden előbb említett motorhoz hétsebességes DSG-t lehet kérni, kézi váltó tehát egyáltalán nem lesz.

Lesz még tölhető hibrid is: a 1,5 literes TSI itt is 150 lóerőt tud, az elektromos rendszerrel együtt pedig 204 lóerő a maximális rendszerteljesítmény. Az akkupakk 25,7 kWh-sra nőtt, amivel a tisztán elektromos hatótáv a WLTP mérései szerint 100 kilométer. A tölhető hibrid változat elöl hajt, és ehhez hatsebességes DSG tartozik.

A negyedik generációs Skoda Superb első példányai 2024-ben érkeznek majd a kereskedésekbe. A magyarországi árakról egyelőre még nem esett szó.

Forrás: Skoda