Először egy fát, aztán rekordot döntött a legerősebb BMW a Pikes Peaken
A közelmúltban megírtuk, hogy a BMW indította a legerősebb modelljét, a 748 lóerős XM Label Redet Pikes Peaken. A százegyedik alkalommal megrendezett futam nem indult egyszerűen a BMW-nek: kidöntöttek egy fát az XM-mel.
A módosított, gyári állapotában több mint 2,7 tonnás BMW egy elnyújtott ívű kanyarban sodródott le az útról, ott egy fának csapódott, majd fel is borult. Az autó nagyon csúnyán összetört, ennek ellenére nem adták fel.
A hivatalosan megrendezett versenyen nem tudtak jó időt regisztrálni, hiszen az eredeti autó menthetetlen volt, másik pedig nem készült. Úgy döntöttek, hogy a hivatalos futamon kívül, újra megostromolják a hegyet, de ez nem volt egyszerű feladat, hiszen mindössze pár hetük volt erre, mielőtt még a hó gátat szab a csapatásnak.
Az a sztoriról készült összeállítás:
Autót se volt egyszerű szerezni, hiszen minden legyártott példánynak volt már tulajdonosa. Végül megoldották, és elkezdtek versenyt futni az idővel, hogy megépítsék a második versenyautót. Még épp időben elkészült a csapat, ami valószínűleg sok túlórát, és emberfeletti munkatempót igényelt, de végül megcsinálták: a kettes számú XM mehetett a Pikes Peakre.
Ez pedig maga a futam:
Az átalakított XM 10 perc 48 másodperc és 60 századmásodperc alatt ért fel a csúcsra, ami rekordnak számít ugyan, de ez nézőpont kérdése is. A Bentley Bentayga 10 perc 49,9 másodperces idejét ugyan tisztán megverték, a Lamborghini Urus 10 perc 32,1 másodperces idejétől így is messze voltak.
Azért számít rekordnak mégis, hiszen a hibrid SUV-k között valóban az XM a leggyorsabb, a Lamborghiniben pedig nincs semmilyen elektromos rásegítés. Keserédes győzelem ez, de azért mindenképp jár egy megemelt kalap, hogy egy ekkora baleset után még sikerült felállniuk, és becsületesen megcsinálniuk a futamot.
Forrás: BMW USA