Különutas megoldás a BMW-től, ők nem hajolnak le a vevőkért

2023.11.06. 11:08

A BMW jóval magabiztosabban veszi az idei év akadályait, mint versenytársai, így nem kell futnia a vásárlók után. 

A német BMW erős negyedik negyedévre számít 2023-ban – írta a Reuters a vállalat harmadik negyedéves gyorsjelentését ismertetve. Ha ez összejön, akkor erős kezdés után erős befejezéssel az év nyertesei között lehet.

A cég könyveiben már a jövő év első hónapjaira is beteltek a megrendelésekre rendelkezésre álló lapok. A BMW elég autót tud gyártani, miután megszűntek azok a szűk beszállítási keresztmetszetek, amelyek a koronavírus-járvány idején hátráltatták a termelést. Ugyanakkor a nyersanyagokért többet kell fizetnie a cégnek és emelkedtek a logisztikai költségek is. Főként a beszállítók felől a bérkiadások növekedése miatt érzékelnek áremelési nyomást.

DSC6191

A cégvezetés azonban mindent egybevetve nem érzi szükségét annak, hogy a vállalat beszálljon abba az árháborúba, amit 2023 elején a Tesla kezdeményezett az elektromos autók piacán.

Nem vagyunk érdekeltek az árak csökkentésében annak érdekében, hogy növeljük piaci részesedésünket. Nem ez a stratégiánk. Ahogy a gyorsjelentésből látható, enélkül is jelentősen növekedtünk, árainkat elfogadják avásárlók – mondta Oliver Zipse, az autógyártó vezérigazgatója.

A számok egyértelműek: a BMW adózás és kamatfizetés előtti (EBIT) nyereségrátája 8-10,5 százalékkal növekedhet 2023-ban, ami összhangban van a 10,3 százalékos céllal. A drágább és a teljesen elektromos modellek jó eladásainak köszönhetően az árbevétel 38,5 milliárd euró volt, ami megfelelt az elemzői várakozásoknak.

A nettó nyereség 7,7 százalékkal csökkent, ám a tavalyi adatot megdobta, hogy a BMW többséget szerzett kínai közös vállalatában.  Az akkumulátoros BMW-k az összes eladott autó 15,1 százalékát adták július és szeptember között. Ez kicsit nagyobb arány, mint az autógyártó 15 százalékos éves terve.